Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testujeme NEJ česká horská kola. Duratec Torain je závodní zbraň

aktualizováno 
Ve čtvrtém a posledním pokračování seriálu o nejlepších českých MTB s pevnými hliníkovými rámy a 29“ koly jsme vyzkoušeli stroj oceňované značky Duratec. A stejně jako minule jsme narazili na kolo opravdu vysoké úrovně.

Duratec Torain C1 | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Torain C1 má nadstandardně zpracovaný rám s ručně broušenými svary, externí vedení, ale u lepších modelů už vnitřní, kvalitní komponenty Ritchey, sedlo Prologo X-zero, obstojnou vidlici RockShox Reba, osazení Sram a kola Fulcrum.

Na ničem se tu úzkoprse nešetřilo a také se nic neodfláklo. Navíc s moderním minimalistickým černým matovým designem hned vím, že na tomhle stroji nikde ostudu neudělám, stejně jako „tvář“ značky, paralympijský reprezentant Jiří Ježek.

Fotogalerie

Kolo je postavené do sportovna. Rám je tuhý a zadní stavba dobře profilovaná s propracovanou koncovou částí v místě uchycení kola poskytuje optimální kompromis pro závodní a přitom stále ještě řekněme pohodlnou jízdu.

Otestovali jsme

1. Plusy a mínusy poctivého RB CRR 290 Team

2. Pells Razzer 629. Žiletka, co jede jak žehlička

3. Superior xp 919 nemá slabinu, dá i maratón

(Záměrně jsme testovali u nás velmi oblíbenou kategorii MTB 29" s pevným hliníkovým rámem, tedy druh kol, na nichž se dá už i závodit a zároveň jsou za dostupnou cenu)

Od prvního šlápnutí má jezdec pocit rychlosti. Na modelu Torain C1 se dá krásně jezdit nahoru dolů po horách, zvládne i střední terén a v pohodě objede náročnější hobíkovský maraton.

Ocenili jsme i uchycení zejména předního kola pevnou osou, což je kromě jiného u kotoučových brzd podmínkou, aby se zamezilo vibracím při brždění.

Za krátkou zmínku stojí filozofie české firmy. Duratec má vlastní vývojové centrum, které se zabývá nejen návrhem rámů jako takových, ale i vývojem výrobních technologií a to zejména pro uhlíkové rámy.

Specifikace

Rám Torain C1-29 ze sltiny hliníku 7020T6 / vidlice Rock Shox Reba 29" RL zdvih 100 mm s pevnou osou / sada SRAM GX 2 x 10 sp / brzdy SRAM Level TL + kotouče CenterLine / kola Fulcrum Red Power / 29 pláště Schwalbe Racing Ralph 29 x 2.1" / představec, sedlovka, řídítka Ritchey Comp / sedlo Prologo X-zero / váha 11 kg / cena 42 700 Kč

Obě hlavní činnosti podnikání (vývoj i výroba) nebyly přesunuty mimo Evropu, což je v českých podmínkách výjimečné. Díky tomuto přístupu jsou schopni nabídnout dost individuální přístup nejen ve skladbě komponent, ale především ve stavbě rámů.

Jak to funguje? Téměř 90 % rámů je na zakázku. Zákazník je přeměřen nebo pošle své míry, pak dostane návrh geometrie rámu a také návrh optimalizovaného posedu pro svoji postavu. Každý rám má rodný list (výrobní list), na kterém je přesná identifikace a specifikace od geometrie, přes lakování, loga na rámu až po vybrané komponenty.

Duratec Torain C1

Silnou zbraní je záruční i pozáruční servis včetně možnosti přelakování a přestavění kola. Cena kompletního redesignu rámu (odlakování a nový nástřik) včetně základní prohlídky svarů je 3 500 Kč.

Pohled znalce

Kolo je posazené malinko výš, než všechny ostatní testované modely a to jak cenově, tak i výbavou, má například vnitřní vedení. Rám je perfektně zpracován, k tomu není co dodat.

Stroj byl postaven na kolegu, takže mohu mít trochu zkreslený dojem, ale na druhou stranu, má jen o centimetr výš sedlo a délkově to máme stejné.

A teď k jízdě. V této kategorii není moc co vytknout, kolo jde velice dobře dopředu, odezva na šlápnutí je okamžitá.

Zadní stavba je hodně profilovaná, patky jsou nataženy dozadu za zadní vzpěry, tím se zvyšuje schopnost pohlcovat nerovnosti. Celkově zadní stavba funguje perfektně, tuhá a flexibilní.

Přední trojúhelník je nezvykle vysoký, jezdec má méně prostoru v oblasti kolen. To se projevuje v prudkých a technicky náročných pasážích. Otázkou je, jak moc se uživatel takového stroje do těžkého terénu dostane, zda jej bude vůbec vyhledávat a pak je vše ok. Myslím, že uživatel takového kola nejspíš nepojede MTB Trilogy (extrémní závody).

Skvělý stroj pro výkonnostní cyklistiku a začínající závodníky, navíc s puncem českého výrobku a možností individuálního designu.

Pavel Čábelický, reprezentační mechanik

Autor:


Témata: Jiří Ježek




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Cestovky se musí postarat o turisty v nouzi, navrhuje ministerstvo

Stává se to skoro každou sezonu. Kvůli přírodním živlům nebo teroristickému útoku se turisté zoufale snaží dostat domů, ale nevědí si rady. V budoucnu už bude...  celý článek

Na Margaritě to chce trochu více obezřetnosti, romantické noční procházky po...
Karibik za babku. Jak si užít dovolenou ve zpustlém socialistickém ráji

Aktuálně si nemůžete užít Karibiku levněji než na venezuelském ostrově Margarita. Kvůli kolabujícímu socialistickému hospodářství, které zavedl Hugo Chávez, se...  celý článek

V Aksu na pobřeží Středozemního moře lákají Turci Rusy i na hotel připomínající...
Turecko bez turistů: hotely propustily 40 % personálu, na zimu zavírají

Teroristické útoky i sestřelení ruské stíhačky se postaraly o to, že do Turecka letos přijelo výrazně méně turistů. Tamní hotely bojují po katastrofální sezoně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.