Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Testujeme NEJ česká horská kola. Duratec Torain je závodní zbraň

aktualizováno 
Ve čtvrtém a posledním pokračování seriálu o nejlepších českých MTB s pevnými hliníkovými rámy a 29“ koly jsme vyzkoušeli stroj oceňované značky Duratec. A stejně jako minule jsme narazili na kolo opravdu vysoké úrovně.

Duratec Torain C1 | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Torain C1 má nadstandardně zpracovaný rám s ručně broušenými svary, externí vedení, ale u lepších modelů už vnitřní, kvalitní komponenty Ritchey, sedlo Prologo X-zero, obstojnou vidlici RockShox Reba, osazení Sram a kola Fulcrum.

Na ničem se tu úzkoprse nešetřilo a také se nic neodfláklo. Navíc s moderním minimalistickým černým matovým designem hned vím, že na tomhle stroji nikde ostudu neudělám, stejně jako „tvář“ značky, paralympijský reprezentant Jiří Ježek.

Fotogalerie

Kolo je postavené do sportovna. Rám je tuhý a zadní stavba dobře profilovaná s propracovanou koncovou částí v místě uchycení kola poskytuje optimální kompromis pro závodní a přitom stále ještě řekněme pohodlnou jízdu.

Otestovali jsme

1. Plusy a mínusy poctivého RB CRR 290 Team

2. Pells Razzer 629. Žiletka, co jede jak žehlička

3. Superior xp 919 nemá slabinu, dá i maratón

(Záměrně jsme testovali u nás velmi oblíbenou kategorii MTB 29" s pevným hliníkovým rámem, tedy druh kol, na nichž se dá už i závodit a zároveň jsou za dostupnou cenu)

Od prvního šlápnutí má jezdec pocit rychlosti. Na modelu Torain C1 se dá krásně jezdit nahoru dolů po horách, zvládne i střední terén a v pohodě objede náročnější hobíkovský maraton.

Ocenili jsme i uchycení zejména předního kola pevnou osou, což je kromě jiného u kotoučových brzd podmínkou, aby se zamezilo vibracím při brždění.

Za krátkou zmínku stojí filozofie české firmy. Duratec má vlastní vývojové centrum, které se zabývá nejen návrhem rámů jako takových, ale i vývojem výrobních technologií a to zejména pro uhlíkové rámy.

Specifikace

Rám Torain C1-29 ze sltiny hliníku 7020T6 / vidlice Rock Shox Reba 29" RL zdvih 100 mm s pevnou osou / sada SRAM GX 2 x 10 sp / brzdy SRAM Level TL + kotouče CenterLine / kola Fulcrum Red Power / 29 pláště Schwalbe Racing Ralph 29 x 2.1" / představec, sedlovka, řídítka Ritchey Comp / sedlo Prologo X-zero / váha 11 kg / cena 42 700 Kč

Obě hlavní činnosti podnikání (vývoj i výroba) nebyly přesunuty mimo Evropu, což je v českých podmínkách výjimečné. Díky tomuto přístupu jsou schopni nabídnout dost individuální přístup nejen ve skladbě komponent, ale především ve stavbě rámů.

Jak to funguje? Téměř 90 % rámů je na zakázku. Zákazník je přeměřen nebo pošle své míry, pak dostane návrh geometrie rámu a také návrh optimalizovaného posedu pro svoji postavu. Každý rám má rodný list (výrobní list), na kterém je přesná identifikace a specifikace od geometrie, přes lakování, loga na rámu až po vybrané komponenty.

Duratec Torain C1

Silnou zbraní je záruční i pozáruční servis včetně možnosti přelakování a přestavění kola. Cena kompletního redesignu rámu (odlakování a nový nástřik) včetně základní prohlídky svarů je 3 500 Kč.

Pohled znalce

Kolo je posazené malinko výš, než všechny ostatní testované modely a to jak cenově, tak i výbavou, má například vnitřní vedení. Rám je perfektně zpracován, k tomu není co dodat.

Stroj byl postaven na kolegu, takže mohu mít trochu zkreslený dojem, ale na druhou stranu, má jen o centimetr výš sedlo a délkově to máme stejné.

A teď k jízdě. V této kategorii není moc co vytknout, kolo jde velice dobře dopředu, odezva na šlápnutí je okamžitá.

Zadní stavba je hodně profilovaná, patky jsou nataženy dozadu za zadní vzpěry, tím se zvyšuje schopnost pohlcovat nerovnosti. Celkově zadní stavba funguje perfektně, tuhá a flexibilní.

Přední trojúhelník je nezvykle vysoký, jezdec má méně prostoru v oblasti kolen. To se projevuje v prudkých a technicky náročných pasážích. Otázkou je, jak moc se uživatel takového stroje do těžkého terénu dostane, zda jej bude vůbec vyhledávat a pak je vše ok. Myslím, že uživatel takového kola nejspíš nepojede MTB Trilogy (extrémní závody).

Skvělý stroj pro výkonnostní cyklistiku a začínající závodníky, navíc s puncem českého výrobku a možností individuálního designu.

Pavel Čábelický, reprezentační mechanik

Autor:


Témata: Jiří Ježek


Nejčtenější

Pohled na rozhlehlý pozemek sanatoria z mojí rákosové chatičky.
Jak jsem zvracela v Peru. Léčba magickou ayahuascou očima čtenářky

O amazonské ayahuasce, liáně duše, jsem toho spoustu četla a viděla. Od různých článků na internetu přes dokumentární film až k pestrým ohlasům mnoha lidí,...  celý článek

Pražské letiště má 17 nových automatických bran, které mají zajisti rychlejší a...
Pražské letiště spustilo automatické brány, urychlí kontroly cestujících

Letiště Václava Havla spustilo provoz sedmnácti nových automatických bran, jež mají zajistit rychlejší a bezpečnější kontroly. Procházet jimi budou cestující,...  celý článek

Vyzkoušeli jsme lyžařské centrum Karakol v Kyrgyzstánu.
Exotika na lyžích. Cesta za parádním prašanem v hornatém Kyrgyzstánu

Věřte nebo ne, v Kyrgyzstánu obsluhují lyžaře desítky vleků a lanovek. Nejvýznamnější kyrgyzský lyžařský resort, který snese „měkká“ evropská měřítka kladená...  celý článek

Krátký na snímku zachytil zadní část lázeňského domu, kterou na současném...
100 POHLEDŮ: Rušný život před promenádou alpského městečka Merano

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Skadarské jezero v Černé Hoře
Perla Balkánu v ohrožení. Na Skadarském jezeře vyroste luxusní resort

Skadarské jezero na hranicích Černé Hory a Albánie je v ohrožení. Černohorská vláda zde posvětila výstavbu luxusního rezortu. Zájem developerů ohrožuje životní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.