Poslední den letu nad Frískými ostrovy a proč mě pan Maňas neotrávil

  13:25aktualizováno  13:25
Ráno posledního dne cesty v Esjbergu bylo slunečné. Prověřil jsem počasí, podal letový plán a v diskusi k článku o příletu do Bergenu jsem si přečetl příspěvek pana Maňase, že „člověk si musí umět sednout k netu a nebýt lenoch“, aby neměl ty problémy, o nichž jsem psal.

Ostrovy Severního moře - den jedenáctý

Esbjerg – Helgoland – Brémy – Příbram

Trošku mě to zaskočilo, ale pak jsem si uvědomil, že pan Maňas nemůže vědět

Stáhněte si deník z expedice

e-knize z expedice Jiřího Pruši na Knihy.iDNES.cz najdete palubní deník složený z jeho SMS zpráv i dechberoucí fotografie evropských ostrovů.

jiří průša e-kniha

, že si nejsem nikdy tak úplně jistý, kam a v kolik doletím. A také, že udělat si rezervaci znamená, že se tam člověk podvědomě bude snažit dostat, což může

A že i ta nejistota toho, kde a jak budu večer spát, je pro mě součástí radosti z mého stylu cestování. Ráno bylo ale moc hezké, a tak mi to náladu nezkazilo (více v článku Kolem Faerských ostrovů a proč se v Begenu může taxi hodně prodražit). být ve špatném počasí při mém létání velmi špatný rádce, proto si vozím si spacák, kdyby to opravdu někde nevyšlo.

Letiště na ostrově Dune. Pokud chcete na Helgoland, musíte jet...

Letiště na ostrově Dune. Pokud chcete na Helgoland, musíte jet lodí. Cesta trvá asi 10 minut.

Ostrov Mando, Severofríské ostrovy

Ostrov Mando, Severofríské ostrovy

Přes Severofríské ostrovy a Helgoland

Letiště v Esbjergu se ukázalo jako velmi příjemné a vše zde proběhlo během pěti minut včetně prověření letového plánu v systému. Pořád jsem počítal, jak dlouho a kudy poletím, protože jsem chtěl ještě nafilmovat ostrov Helgoland a Fríské ostrovy a zároveň doletět do Příbrami podle plánu kolem půl druhé.

Fotogalerie

Přeletěl jsem Severofríské ostrovy, ostrov Helgoland i jeho menšího souputníka ostrov Dune a dorazil jsem k Východofríským ostrovům – nad těmi jsem chtěl letět až k holandské hranici a pak se stočit na jihovýchod směrem na Příbram. Tady však za mě rozhodla vyšší moc - směrem na západ se rychle vytvářela bouřka a několik pilotů ve vzduchu si o ní předávalo informace. Stočil jsem se proto směrem na Příbram u ústí Labe do Severního moře. To cestu zkrátilo o hodinu a já jsem už jen dával pozor, abych nepřiletěl moc brzy. To by znamenalo, že bych nemohl mít z příletu žádné fotky.

Přes Německo skrz silné turbulence

On-line: Ostrovy Severního moře

Evropské ostrovy z výšky

Evropské ostrovy z výšky

Prohlédněte si fotografie a videa z cesty pilota Jiřího Pruši nad ostrovy Severního moře s letounem Dynamic WT-9 (OK-LEX).

Přelet Německa byl hodně dlouhý – asi 3 hodiny v dost silných turbulencích a nad krajinou, která je samozřejmě hezká, ale ne tak spektakulární jako třeba ta kolem Bergenu. Trochu jsem bojoval s únavou, a tak se mi docela ulevilo, když se kolem tři čtvrtě na jednu pode mnou konečně objevily Karlovy Vary a na kopci nad nimi hotel Imperiál. Ještě jsem musel obletět dva aktivní vojenské prostory – LK R 4 u Karlových Var a LK R 5 zahrnující velkou část Brd – a letiště Příbram se vyhouplo přímo přede mnou. Bylo 13:15, udělal jsem dva průlety nad dráhou a přistál. Více z příletu zde

V následujících týdnech chci připravit z cesty nad Severním mořem elektronickou knížku a začnu plánovat další etapu expedice Evropské ostrovy z nebe – tentokrát nad ostrovy Baltického moře.

Autor: pro iDNES.cz

Nejčtenější

VIDEO: Kyslík jen za příplatek. Vtipná instruktáž rozesmála cestující v letadle

Vtipná palubní posádka bavila celé letadlo

Bezpečnostní instrukce patří k nejnudnější části cestování před vzletem letadla. Zpříjemnit pasažérům dlouhou chvíli se...

Sova nic neuloví, tetřívek nepřeběhne. Nové sjezdovky škodí Krkonoším

Ilustrační snímek

Rok po vzniku Krkonošského národního parku se tam lyžovalo na 65 hektarech sjezdových tratí. Po více než padesáti...

Blesk nepotřebujete. Zaručené tipy jak udělat parádní fotografii v noci

Poměrně ojedinělý záběr na zasněžený Karlův most je fotografován časně ráno,...

Noční fotografování má mnoho kategorií, disciplín a podob. I když jde o poměrně náročnou disciplínu, o to více budeme...

Vědci našli tajemství úspěchu Vikingů na moři. Lodě utěsňovali dehtem

Kvalitní lodě umožnily Vikingům daleké objevitelské cesty, v průběhu kterých...

Za nevídanými dobyvatelskými úspěchy Vikingů, severských nájezdníků, stály jejich pověstné štíhlé lodě. Rychlé, dobře...

Lesníci obnaží zříceninu hradu Trosky. Skály bez stromů chtějí ekologové

Rekonstrukce silnice z Borku do Troskovic přišla Liberecký kraj na 42 milonů...

Hradní věže Panna a Baba vystoupí ze zajetí stromů a dají najevo ještě důrazněji svůj majestát. Stejně jako celé...

Další z rubriky

Vyzkoušel jsem hranici mezi odvahou a drzostí, píše pilot Jiří Pruša

Pilot Jiří Pruša krátce po dosednutí na příbramském letišti.

Známý český pilot tento týden ukončil expedici Azorské ostrovy. Cestou na nejzápadnější místo Evropy se bohužel...

Ostrovy z nebe: hrozba tureckých stíhaček a zakázaný Bospor

Karpaty, Rumunsko

Letiště bez letadel a bez kapky benzínu a ještě obava z tureckých stíhaček Jiřímu Prušovi poněkud zkalily závěr mise na...

Gruzínský Kavkaz, ruský Elbrus i biblický Ararat z českého letadla

Pilot Jiří Pruša startuje na letišti v Příbrami k letu na Kavkaz. (17. března...

Pilot Jiří Pruša pokračuje ve svém mapování letecky nejzajímavějších míst Evropy. Tentokrát zamířil se svým letounem...

Najdete na iDNES.cz