Německý designér Ugur Ipek přišel už v roce 2006 se zajímavým nápadem, který by mohl tlačenice v uličce letadla vyřešit. Navrhl novou kabinu letadla, která je uprostřed rozšířená a jsou v ní dvojité dveře. Tudy by pasažéři vstupovali na palubu a mířili by vlevo nebo vpravo, podle umístění svého sedadla.
Nástup do letadla by tak byl více plynulý, než je tomu nyní při nástupu dveřmi vpředu (případně vzadu) letadla. Projekt Ugura Ipeka nadchnul francouzskou společnost Airbus, která si ho nechala patentovat.
Zkušený čtyřiačtyřicetiletý designér, který navrhuje nejen interiéry letadel, ale i automobilů pro koncerny jako Mercedes-Benz, BMW a Volksvagen, věří, že jeho projekt představuje budoucnost letecké dopravy. Letadlo by mělo podle jeho návrhu tvar doutníku ‚perfecto‘ s vypouklým a rozšířeným prostředkem a postupně se zužujícími konci.
V prostřední nástupní části by pak dokonce mohl být situován - podle toho, jak široké by letadlo v této části bylo - uvítací bar nebo třeba dokonce malé kasino. Designér, jehož firma působí v Hamburku, počítá i s třemi velkými panelovými okny mezi nástupními dveřmi. Letečtí inženýři, s kterými návrhy konzultoval, považují projekt za reálný, uvedl Ugur Ipek pro britský list Daily Mail.
Už teď se ozývají škarohlídi, pro něž je Ipekův projekt utopií. Zejména zaznívají hlasy, že pokud se letadlo uprostřed rozšíří - aerolinkám bude pohodlí cestujících při nástupu ukradené. Letecké společnosti prý v takovém případě budou uvažovat o jediném - jak do takto vzniklého prostoru nacpat ještě víc sedadel, na kterých by vydělaly.