náhledy
Moc pěkné svezení. Německý Intercity Express třetí generace na rychlotrati z Mnichova do Norimberka.
Autor: (Sebastian Terfloth), Creative Commons
Západní portál tunel Wienerwald na rakouské železnici Westbahn. Tunel je s délkou 13,4 km na třetím místě v Rakousku, oproti předchozímu stavu přinesl zkrácení jízdy z Vídně na západ o čtvrthodinu.
Autor: (Linie29), Creative Commons
Úpatní železniční tunel pod Semmeringem na trase Vídeň – Graz bude dlouhý 27 kilometrů, předpoklad otevření v roce 2026. Na snímku jeden z tisíců nákladních vlaků odváží vyrubaný materiál.
Autor: (Linie29), Creative Commons
Snadno a levně dostupný vlakem z Česka je Kolín nad Rýnem. Umístění hlavního nádraží nemá chybu. Z nádražní haly (podlouhlá budova uprostřed snímku) je to ke vstupu do katedrály pouhých sto metrů.
Autor: (Thomas Wolf), Creative Commons
Krajina centrálního Schwarzwaldu
Autor: (Adrian Thomale), Creative Commons
Až na vrchol Brockenu (1 125 m), nejvyššího vrcholu severního Německa, vede železniční trať. Jezdí tu i parní lokomotivy a přes vysokou cenu nemá trať o zákazníky nouzi.
Autor: Vít Štěpánek, pro iDNES.cz
Zprovozněním vysokorychlostní tratě z Norimberku se nádraží v durynském Erfurtu stalo klíčovým železničním uzlem.
Autor: (Andrzej Otrebski), Creative Commons
Tak se to dělá. Nové hlavní nádraží ve Vídni je průjezdní, umístěné blízko centra města a současně slouží jako obchodní centrum.
Autor: (Werckmeister), Creative Commons
Zase o něco blíž. Polský Gdaňsk (na snímku prestižní ulice Mariacka) patří k atraktivním cílům snadno dosažitelným po železnici.
Autor: Vít Štěpánek, pro iDNES.cz
Do nádraží ve Szklarské Porębě přijíždí vlak, píše se rok 1927. V pozadí se tyčí hřeben Krkonoš. O devadesát let později tu sice jezdí moderní soupravy, zato rychlost (či spíše pomalost) vlaků se na náročné horské trati moc nezměnila. Oblast tehdy patřila k Německu.
Autor: (neznámý), Creative Commons
Innsbruck je klíčovým železničním uzlem Tyrolska a současně výborným východištěm do okolních hor.
Autor: (Matthaias Bigge), Creative Commons
Zermatt má pověst skvělého, ovšem hodně drahého lyžařského hřiště v až kýčovité scenérii švýcarských Alp.
Autor: zermatt.ch (Pascal Gertschen)
Centrum jihomaďarského města Szeged. Trochu netradiční cíl, vlakem však snadno dostupný.
Autor: (Civertan), Creative Commons
Historický snímek ze stavby Arlberského tunelu na západě Rakouska
Autor: (Anton Gratl), Creative Commons
Souprava rakouského Railjetu na nádraží v Salzburgu
Autor: (Ingolf), Creative Commons
Budova hlavního nádraží ve Vratislavi je opravdu nádherná. Železniční stanice byla vybudována v letech 1855-1857 v souvislosti s výstavbou železničních tratí do Poznaně a Hlohova.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Souprava Tatranských železnic kousek na stanicí Poprad. V pozadí jsou Vysoké Tatry.
Autor: (Aktron), Creative Commons