- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja jel kousek do jedny vesnice mezi mnichovem a pasovem, 50km od ceskych hranic za desitku. Zpatecni Otrokovice-Viden prvni trida za 2700, zpatecni Viden-Landshut druha trida 250E, pujceni auta za 50+nejake drobne za benzin. Dohromady necela desitka.
proč byla zrušena železniční trať Náchod - Kudowa Zdroj
Kolik aut zbytečně jezdí na letiště do Vratislavi
--
http://zeleznicni.wbs.cz/Zrusena-trat-Nachod---Kudowa-Zdroj.html
Potreboval jsem narychlo na otocku ze Zlina do jedne vesnice mezi Mnichovem a Pasovem. Autem 6 hodin tam, 6 zpatky. Misto auta jsem zvolil vlak a na miste si pujcim auto. Stalo me to desitku.
Asi před rokem jsem jel do Vídně. Eshop ČD, Praha-Vídeň s IN25 přes 900 kaček. To mne naštvalo, tak jsem začal hledat kombinace s busy apod... A nakonec jsem si koupil (do jednoho vlaku) Praha-Brno, Brno-Břeclav, Břeclav- Vídeň. Celkem 555 Kč (!!!)
Jde to takto pořád, jen úspora je menší. Ovšem Regionetem to Praha - Vídeň stojí 370 Kč a při koupi Praha-Brno, Brno-Vídeň jen 310... (vše kreditová jízdenka)
Nenapadla Vás zmínka o Global Rail passat???
Sláva, hurá, hosana! Já vím jedno: z Prahy do Norimberka jede jenom autobus.
Jen jedna připomínka k odkazům: http://rozklad-pkp.pl: Elektronický obchod polských železnic. - to není :-) Je to jen vyhledávač spojení po Polsku obecně. Jízdenky je nutno kupovat u dopravců, například u PKP Intercity (http://www.intercity.pl).
Brno - Bratislava ČD ve 1. třídě, tam a zpět cena 574 Kč
Cestování vlakem miluji, ale problém nastává ve chvíli, kdy nejsem z Prahy (Dobříš - Praha 40km, 56kč), kde už není taková konkurence a ceny jspu natáhlé, navíc čas na přestup na dálkový vlak a pak když nejedu do velkého města, ale menšího, tak dám za lokálky neúměrně penize ve srovnání s dálkovou a zase x času na přestupu. Jo a vlaky v Rakousku rozhodně nejsou levna záležitost.
Pokud jedu např. Praha-Vídeň, 1-2 osoby, nechco nikam za město, nevadí mi se trochu časově přizpůsobit, tak super.
Někdy se to vyplatí udělat těmito dvěma způsoby:
1) pokud vlak přes to menší město jede a nemusí se přestupovat, kupte si lístek do následujícího velkého města, kam ČD poskytují Včasnou jízdenku Evropa, a prostě vystupte dřív; před časem jsem takhle kupoval jízdenku do Budapešti, která stála asi 800, a vystupoval o stanici dřív ve Vácu, kam ČD včasnou jízdenku nenabízely a běžná stála asi 3x tolik
2) pokud jde o Německo, tam si lze na webu DB vychytat jízdenky za 29 eur včetně přestupů na lokálky do malých měst, podmínkou je, aby v sekvenci vlaků byl aspoň jeden EC, IC, ICE. Jel jsem takhle z Bad Schandau až na hranici s Dánskem. Takže si zkuste spočítat, jestli se vám nevyplatí koupit si lístek ČR - (přes Děčín) - Dolní Poustevna, vystoupit už v Bad Schandau a dál mít jízdenku DB.
Pokud řeším co mám v kufru nebo se chci dívat, volím vlak. Pokud spěchám letím. Aktuálně Praha - Krakow, Budapešť nebo Brusel atd. je 300-400 Kč. Pravda nelítá to každý den.
Jen pro zajímavost, před pár dny jsem zjišťoval cenu Krakow-Praha lůžkovým vozem. A vyšla pro dva na cca 4 tisíce (nemáme inkartu).
Tak třeba víkend v Krakově 9.3. 22:19 z Prahy, 11.3. 22:41 z Krakova 2 dospělí bez slev, lehátko tam i zpět pro oba za 2.942,-- Kč. je do dražší, ale je to stejné jako u letenek. Některé, zvláště v týdnu, jsou levné a některé zrovna na víkend zas drahé