Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvKralovická lokálka tak škrtem pera přišla o posledních 14 kilometrů, které už byly v ochranném pásmu švihovské přehrady. Dráha bojovala o život do posledních chvil před napuštěním vodního díla. V provozu zůstala do jara 1974, poslední vlak z Dolních Kralovic odjel až 31. května 1975. Za ním se už začaly trhat koleje.
Podařilo se nám získat unikátní amatérské záběry z odstřelu kostela svatého Jana Křtitele v Dolních Kralovicích z 30. prosince 1975. Dosud je nikdo neviděl. Ve druhém plánu se kameramanovi podařilo natočit i bourané nádraží.
Pozůstatky po dráze se dají nalézt dodnes, voda přehrady se zavřela jen nad necelými dvěma kilometry na konci trati. Při pátrání si dejte velký pozor, do některých míst v ochranném pásmu přehrady je vstup bez povolení přísně zakázán. Policie zakázaný prostor hlídá a vetřelcům hrozí velké pokuty.
V nepřístupném pásmu se dochovalo kompletní těleso trati, kamenné propustky nebo patníky označující drážní pozemky. Z přilehlé silnice se dá pozorovat kamenný viadukt přes Sedlický potok. Prozradíme vám, který úsek se po snesení kolejí stal silnicí III. třídy.
Líbí se vám náš seriál? Chtěli byste nám s ním pomoci? Máte doma fotografie nebo amatérské záběry zaniklých tratí? Pracovali jste na nich? Napište nám a podělte se o svoje vzpomínky. Rádi je uveřejníme. Pište na e-mail: zanikletrate@idnes.cz.