Diskuze
ZANIKLÉ TRATĚ: Hraběcí úzkokolejka svezla i následníka trůnu
Děkujeme za pochopení.
J34o90s40e37f 42Z44a93h48á35l52k49a
Věděl by někdo ze zasvěcených, o jaké řady lokomotiv se na fotkách jedná?
A stejně tak, proč byl použit atyp. rozchod 700mm na místo tehdy používaného bosenského 760mm (popř. polních drah 600mm)?
M79a68r34t22i64n 23K48y77p98r
Lokomotivy takovýchto drah většinou žádné řadové označení nenesly, maximálně inventární číslo. Pro soukromé dráhy s veřejnou dopravou bylo jednotné řadové označování lokomotiv nařízeno ministerstvem železnic poprvé až v roce 1938 (Kryšpínovým systémem s konstrukční skupinou 9) a toho se už smečenská úzká nedožila
700mm ve své době až tak atypický rozchod nebyl, pro své polní dráhy ho používala i Rakousko-Uherská armáda (na rozchod 600mm začala "přezbrojovat" až za I.světové války) a tento rozchod měla třeba i Kolínská nebo Vyškovská řepařská dráha.
J49a85r38o88s14l70a82v 82K22a14d68l69e32c
Dnešní študovaní by si měli vzít příklad z dobového jízdního řádu jemuž nechybí zdravý selský rozum...
R32o93m21a76n 71J67e97s35c91h76k33e
Velmi pěkný příspěvek. Velmi zajímavá dráha.
T43o30m37á38š 64T79a50t45í97č63e92k
Pěkný seriál, sleduju rád. Byly už Vranovice - Pohořelice? Po té trati jsem v 90. letech ještě párkrát jel.
M40i45l18a93n 39M64a64j93e41r80č73í83k
Skutečnost, že na nějaké trati nejezdí osobní vlaky NEMUSÍ ZNAMENAT, ŽE TRAŤ ZANIKLA = NEEXISTUJE - RESP. NENÍ NA NÍ BĚŽNĚ PROVOZOVÁNA ALESPOŇ NÁKLADNÍ DOPRAVA (a potažmo si tam není možno domluvit s nějakým drážním dopravcem vhodný zvláštní osobní vlak = na neeletrifikovanou trať nevypravíte el. vlak a také délka či uspořádání vlaku má odpovídat možnostem trati), a Vámi uvedená trať Vranovice - Pohořelice je rozhodně jednou z takových tratí (viz - https://goo.gl/maps/2NSEV5VaQqM2 )!
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Prodej rodinného domu 142 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 975 000 Kč