Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtvrt milionu vodáků za sezonu. Splutí Vltavy láká i zahraniční turisty

  14:31aktualizováno  14:31
Modernizovaná tábořiště čekají na turisty při splouvání Vltavy v úseku mezi Vyšším Brodem a Zlatou Korunou. Právě tuto část řeky lidé nejvíce využívají pro rekreaci. Loni Vltavu podle odhadů splulo 250 000 lidí.

Stopem po vodácké dálnici | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Očekáváme podobný zájem jako v minulých letech. Čísla návštěvnosti můžeme jen odhadovat, ale trend zvyšování návštěvníků lze zaregistrovat pouhým okem při pohledu na Vltavu v letních měsících,“ říká Pavel Mačuda ze společnosti Ingetour, která provozuje u řeky několik tábořišť i půjčoven lodí.

Vltava představuje pro vodáky jistotu. I pokud je léto chudší na srážky a většina řek v Česku je kvůli nedostatku vody nesplouvatelná, Vltavy se to netýká. Lipenská přehrada neustále upouští vodu, čímž zajišťuje dostatečný průtok.

OBRAZEM: Splutí Vltavy uprostřed sezony

Mačuda uvedl, že provozovatelé služeb podél řeky v poslední době už výrazně nerozšiřují své aktivity. „Těch tábořišť se nachází kolem řeky dostatek. Snažíme se proto spíš zvýšit jejich komfort. To znamená, že někde například mírně zvedneme kapacitu nebo rekonstruujeme sociální zařízení,“ uvedl.

V posledních letech podle něj přibývá cizinců, kteří chtějí Vltavu splout. Neustále převažují čeští turisté, ale hodně se zvýšil například počet Slováků. Vltavu si podle něj oblíbili i Rakušané a Němci.

„Zatímco u Čechů a Slováků, kteří tvoří až 70 procent klientely, stále převažuje vícedenní etapové splouvání s přespáním v kempech, zahraniční návštěvníci spíše využívají polodenních či jednodenních výletů. Není to však pravidlem. V naší půjčovně máme řadu zahraničních klientů, kteří objevili kouzlo vícedenní plavby z kempu do kempu a pravidelně se k nám vracejí,“ řekl Mačuda.

Turisté nejčastěji využívají vícemístné gumové rafty, které nabízejí pohodlnější splouvání řeky. „Pokud to chce však někdo pojmout více sportovně, využije kánoe,“ uvedl.

Autoři: ,


Nejčtenější

Naivní Češi v sandálech jsou v Chorvatsku pojem. Znají je i záchranáři

Milovníci hor ocení při návštěvě Makarské výstup na vrcholky Biokova.

Makarska je klenot Dalmácie, ale umí být i nebezpečná. Nádherná a unikátní příroda totiž bývá při nepříznivém počasí...

V Paříži nainstalovali nové eko-pisoáry. Nechutné, bouří se místní

Pařížané si stěžují na výrazné pisoáry bez zástěn v centru města. (13. srpna...

Paříž přišla s novým nápadem, jak ekologicky využít lidskou moč. Nové červené pisoáry se slámou uvnitř dokážou vytvořit...



Slovensko bez turistů. Nejkrásnější dolina Nízkých Tater zeje prázdnotou

Dolina Štiavnica od Štefánikovy chaty

Za nejkrásnější dolinu Nízkých Tater bývá obvykle považována Demänovská dolina s turistickým střediskem Jasná a...

Nebuďte povýšení a nechovejte se jako stádo. Sedm cestovatelských hříchů

Vyrážet do světa bez zvídavosti je jedním z největších hříchů pod sluncem.

Chcete si prázdninové toulky po světě opravdu užít? Podívejte se na seznam zásadních chyb, které nesmíte na cestách...

Turisté si odvážejí z pláží Sardinie písek, úřady rozdávají vysoké pokuty

Ilustrační snímek

Úřady na Sardinii bojují proti turistům, kteří si z tamních pláží odnáší na památku písek, což poškozuje životní...

Další z rubriky

Po Česku jezdí sto tisíc elektrokol. Bez přilby na ně nesedejte

Redaktor MF DNES Miloslav Lubas s manželkou si vyzkoušeli, jak se v Jizerkách...

Elektrokola zažívají boom, podle odhadů prodejců jich po Česku jezdí už na sto tisíc. S rychlejším kolem však roste...

VIDEO: Zaniklé tratě v Česku. Cvikovku v kopcích rušili nadvakrát

Parní lokomotiva s manipulačním vlakem stoupá z Jablonného v Podještědí směrem...

V desátém díle Zaniklých tratí zamíříme na sever, do podhůří Lužických hor. Podíváme se na dráhu s mnoha romantickými...

S balonem do oblak. Co všechno musí pilot zkontrolovat před startem?

Příprava horkovzdušného balonu ke startu

Ve čtvrtém díle seriálu S balonem do oblak vás seznámíme se všemi kroky, které musí pilot provést, než se vůbec dostane...

Najdete na iDNES.cz