Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlaky zastavily na hranicích české potíže

  8:53aktualizováno  8:53
Jeseník - Turisté, kteří v květnu a srpnu využili příležitost svézt se historickými vlaky z Jeseníka do polských Glucholaz či Nysy, měli na hranicích smůlu – vlaky skončily na hranicích. Jesenický starosta Jiří Krátky tehdy obvinil z průtahů Poláky, kterým se nyní omluvil. Všechno je však zřejmě jinak a na vině je česká regionální sféra.

"Takhle si česko-polskou spolupráci nepředstavujeme," řekl tehdy jesenický starosta Krátký, a dokonce zvažoval stížnost na ministerstvo zahraničí a vyvolání protestní akce na hranicích. Po nedávném zasedání Česko-polské mezivládní komise v polské Wroclavi však své tvrzení odvolal.

"Uznal jsem argumenty vládních úředníků, kteří spíš než polské straně dávají vinu naší regionální sféře," uvedl Krátký, který po předložených argumentech uznává, že chyb se dopustilo také město Jeseník jako hlavní organizátor nostalgických jízd.

Vina polské strany podle starosty spočívá pouze v tom, že neurychlila schvalovací proces, jak bylo potřeba. "Mysleli jsme, že jsme pro úspěch udělali všechno, ale z naší strany došlo k nedostatkům pramenícím spíš z nezkušenosti a neznalosti," uvedl Krátký.

Aby se město vyvarovalo chyb, chce pro příští rok využít metodické pomoci ministerských úředníků v Praze. "Různých povolení, která jsou potřeba, je celá řada a všechno jsme nemohli vědět," uvedl starosta na omluvu. "Do budoucna se toho však chceme vyvarovat." Větší díl viny však podle něj leží na Českých drahách. "Dráhy zaslaly oficiální dokumenty k projednání příliš pozdě, zkrátka zaspaly," míní Krátký.

Železničáři však vinu ostře odmítli. "Plánovaný harmonogram jízd jsme předložili včas ke schválení. Nic jsme nezanedbali," tvrdí přednosta jesenické železniční stanice František Tomšej. Důrazně se proti obvinění starosty postavil také Jan Ivan z ostravského oblastního ředitelství Českých drah, který vše vyřizoval. "Starostovo prohlášení mě velmi překvapuje. Bez znalosti problému tohle nemůže říct. Z naší strany k žádnému pochybení nedošlo," tvrdí," Ivan.

Turisté letos nemohou počítat ani s dalšími původně plánovanými jízdami historických vlaků v říjnu a prosinci. "Teď musíme udělat všechno pro to, aby se v příštím roce stejné chyby neopakovaly," sdělil Krátký.

Autoři: ,




Nejčtenější

"V den mých pětadvacátých narozen jsem se ráno podíval na svou kočku a uvědomil...
Moje kočka si žila lépe než já, říká muž, který brázdí svět bez motorů

V pětadvaceti opustil dobře placenou práci a rozhodl se věnovat své vášni – pomalému cestování. Dave Cornthwaite ukrajuje kilometry na paddleboardu, kajaku,...  celý článek

Přistání na řece Hudson
Zázrak na řece Hudson. Přistání, které se zapsalo do letecké historie

Úžasná přirozená ranvej. Široká, rovná. Ne příliš rušná. Až na to, že její povrch tvoří vodní hladina, na níž neplánovaně přistál airbus se 150 pasažéry. Po...  celý článek

Tyrkysová hladina jezera Iskanderkul
Odpočívejte, vodky popijem. Tádžické Fanské hory překypují vstřícností

Fanské hory v severozápadní části Tádžikistánu jsou vyhlášené svými tyrkysovými jezery a dechberoucími scenériemi. Díky své kráse byly hojně navštěvovány již v...  celý článek

Další z rubriky

Pekelné doly
VIDEO: S motorkáři nejsou žerty. Pekelné doly zná každé malé dítě

Největší pískovcové podzemí v Evropě v údolí Svitavky mezi obcemi Velenice a Svitava milují nejen motorkáři, ale také děti a běžní turisté. Jeskyně jsou totiž...  celý článek

Hřbitov sovětských zajatců
Na moravském konci světa. Putování kolem nejvyššího kopce Malé Hané

Na tomto výletě davy určitě nepotkáte. Budete se totiž pohybovat po jednom z našich vnitrozemských „konců světa“, kde nevedou žádné hlavní silnice ani...  celý článek

„Dnes už jsou bicykly o něčem jiném. Mají kola 29 palců, všechno je lehké z...
Hurikán, přepadení a 107 defektů. Jako první Čech objel svět na kole

Deset let příprav, tři roky dobrodružného cestování a pak dvě desítky let vzpomínání. V září uplyne 20 let od chvíle, kdy jeden z nejznámějších českých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.