Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlak pojede z Olomouce až do Návojné

  12:06aktualizováno  12:06
Připomenout si časy romantického cestování pod parou mohou všichni, kdo se zúčastní v sobotu jízdy zvláštního vlaku taženého parními lokomotivami Pod vrcholky Bílých Karpat. Mimořádný vlak pojede z Olomouce do malebné krajiny Vlárského průsmyku na česko-slovenském pomezí už po třetí. "V loňském roce končila jeho trasa ve Slavičíně. Pro velký zájem ovšem letos pojede celá souprava až do Návojné za Brumovem," uvedl jeden z organizátorů akce Vladimír Procházka z Českých drah. Pro všechny pasažéry bude atraktivní zejména průjezd oběma tunely na trati.

Jízdní řád vlaku

Olomouc
Brodek
Přerov
Hulín
Otrokovice
Staré Město
Uh. Hradiště
Kunovice
Uh. Brod
Újezdec
Nezdenice
Bojkovice
Pitín
Hostětín
Slavičín
Bohuslavice
Bylnice
Brumov
za tunelem
Návojná

7.00
7.12
7.20/7.45
8.05
8.25
8.43
8.55
9.02
9.20/10.25
10.32
10.42
11.00
11.09
11.18/11.30
11.40
11.49
12.00/12.20
12.32
12.36/12.45
12.50

Mimořádný sobotní vlak uveze více než šest set výletníků. Vyhlídkou na krajinu se mohou potěšit z dvoupatrových vagónů.

Se soupravou pojednou hned dvě parní lokomotivy, zapražené na obou koncích vlaku. Stroj s číslem 4751142 přezdívají železničáři Šlechtična. Jezdil prý v letech 1956 až 1957 na tratích v Šanghaji.

Lokomotivě 464202 se zase říká Rosnička. Je to vůbec poslední rychlíková parní lokomotiva vyrobená pro tehdejší Československé dráhy a v roce 1956 byla zapřažena v čele vlaku, který vezl Nikitu S. Chruščova z Bratislavy do Trnavy.

"Doufáme, že se nám letos podaří jízdou mimořádného vlaku přivítat jaro. Loni jsme projížděli ještě pod zasněženými vrcholky Karpat," zavzpomínal si Vladimír Procházka. Podle něj se akce účastní každoročně zejména řada fotoamatérů. "V nejmalebnějších místech tratě vlak zastavíme, kousek poodjedeme a dáme fotografům dostatek času, aby získali snímek krajiny a nebo i příjezdu lokomotivy s kouřícím komínem," dodal Procházka.

K jízdě s parní lokomotivou patří ovšem i další atrakce. Pod kotel se musí přikládat uhlí z tendru zapojeného za lokomotivou. Do chladících nádrží se pravidelně musí doplňovat voda. Bohužel na většině nádraží už nefungují systémy napajedel, a tak většinou vypomáhají hasiči. Voda se bude doplňovat například na zastávce v Uherském Brodě, v Bylnici a v Brumově.

Celodenní jízdné na mimořádný vlak pořídí milovníci cestování za sto šedesát korun. Úsekové jízdné se pohybuje od 40 do 100 korun. Děti do 15 let zaplatí jen polovinu částky. Jízdenky jsou prodávány průvodčím při nástupu.

K vlaku k lítosti organizátorů nelze připojit jídelní vůz, protože etážové vagóny nejsou průchozí. Cestujícím tedy dráhy nabídnou namísto občerstvení alespoň upomínkové předměty, pohlednice a také otisk příležitostného razítka.
České dráhy upozorňují, že na mimořádný vlak neplatí žádné slevy jinak akceptované v běžném provozu.

Zvláštní vlak tažený parní lokomotivou přivítá jaro pod vrcholky Bílých Karpat

Zvláštní vlak tažený parní lokomotivou přivítá jaro pod vrcholky Bílých Karpat

Autor:



Nejčtenější

Za mřížemi v Kambodži. Bez peněz a pomoci zvenku nepřežijete

Václav Pavlát, přezdívaný Wendi, strávil Vánoce v kambodžském vězení....

Šestačtyřicetiletý Čech Václav Pavlát, známý jako Wendi, je pro údajné sexuální zneužívání nezletilé khmerské dívky ve...

Češky zabloudily na palestinské území, místní na ně házeli kameny

Pro dopravu k hranicím používají Palestinci bez pracovního povolení moderní...

Policisté museli přijít na pomoc dvěma českým turistkám pobývajícím v Izraeli, které vozem s izraelskou registrační...



XXXL cestování v letadle. Jak aerolinky zápasí s obézními zákazníky

(Ilustrační snímek)

Na jedno standardní sedadlo se nevejdou, takže zabírají i část sedadel sousedních. Obézní cestující v letadle jsou...

Běžkařská poezie bez lidí. Výlet Milionovou cestou Hrubého Jeseníku

Praděd a Sokol

Na této cestě miliony nenajdete, nevyhrajete, ani nevyděláte. Možná však získáte spousty nevšedních zážitků, které si...

Po stopách válečných hrůz ve Lvově. Statisíce mrtvých upadá v zapomnění

Z původního vybavení lágru Janowska se nedochovalo nic, nacisté tábor před...

Padesát tisíc obětí, o pár kilometrů dál třikrát tolik zavražděných. Připomíná je jen nevelký kříž či skromný pamětní...

Další z rubriky

VIDEO: Zaniklé tratě v Česku. Za kolejemi pod hladinou Lipna

Nádraží v Želnavě (Nové Peci)

V dnešním díle našeho historického seriálu se vydáme do nitra šumavských hvozdů. Trať směrem na České Budějovice...

VIDEO: Zaniklé tratě v Česku. Železnice pod Čertovou stěnou

Elektrický vůz M 201.003 z vagonky Ringhoffer. Na Lipence sloužil ještě na...

Hladina Lipenské přehrady zatopila hned několik železničních tratí. Jedna z nich procházela místy, kde později vznikla...

Teplou Vltavu letos kvůli suchu splulo výrazně méně lodí než loni

Vodáci mají šanci zajistit si splutí nejkrásnější části Vltavy.

Úsek Teplé Vltavy, která vede šumavským národním parkem, letos splulo 2 139 lodí. Je to přibližně o tisíc plavidel méně...

Najdete na iDNES.cz