Merida eSPRESSO 300
Merida jako jedna z největších značek kol na světě je soběstačná nejen ve vývoji rámů a komponentů, ale i výrobně. Disponuje kapacitami, které využívá i zakázkově pro další renomované výrobce. Ze zkušeností vyplývá jediné – poměr mezi cenou a kvalitou kol je na úrovni, která každého zákazníka musí oslovit.
Technické údaje
|
Paleta produktů je široká a obsahuje i elektrokola. Ta u dovozce do České a Slovenské republiky čítá přes 60 modelů, které všechny nesou geny geometrií vyzkoušených na klasických kolech se sestavou komponentů odpovídajících určení kola.
Elektrokola Merida spoléhají na osvědčenou pohonnou jednotku Shimano Steps, která dodává vysoký výkon, přičemž v jezdci uchovává přirozený pocit z jízdy. V modelové řadě eSpresso nalezneme bezmála dvacítku modelů, a to je v nabídce ještě čtveřice městských kol eSpresso City.
První dojmy testerůKarel: Mimořádně lehké, rychlé a krotké kolo. Rám měl dost nízko střed, v terénu hrozil kontakt s nerovnostmi. Eda: Středně dlouhý posed, kratší vyšší předek, postavené pro šotolinu, cylostezky, asfalt, tam zcela bez výhrad. Motor měl plynulý projev bez skoků při řazení, ani při vypínání a zapínání asistence, jen jsem cítil malé přituhnutí nohou. Při jízdě bez asistence nebyl cítit výraznější odpor, Zuzana: Skvělé v běžném provozu, na stezkách, asfaltu. Nástup motoru je plynulý, vyjela jsem i větší stoupání bez potíží. Občas hrozil kontakt se zemí, vidlice by mohla být lepší. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,6 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,6 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,6 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 4,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,8 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,8 |
Dojezd | 47 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 4,37 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Elektrifikovaný kros od Meridy je ušitý podle tradičního střihu – na taková krosová kola jsou Češi zvyklí už pěknou řádku let. Jenže tady je navíc motor od Shimana – dostatečně silný, tichý, uhlazeně zabírající. Merida překvapila i tím, jak ochotně jela vpřed i s vybitou baterií. Rychlost je její doménou.
Test Modelu Merida eSpresso