Trek Powerfly 7 FS Plus
Waterloo neznamená jen neúspěch, rozhodně ne v případě firmy Trek, která má právě v tomto místě ve státě Wisconsin sídlo. Tento původně rodinný podnik založil Richard Burke v roce 1976, kdy začal v malé továrně s výrobou ocelových jízdních kol a s pouhými pěti zaměstnanci. Během několika málo let firma zachytila trendy v oblasti jízdních kol a stále se rozrůstala. Začátkem devadesátých let začala vyrábět kola z tehdy nového materiálu – karbonu.
Technické údaje
|
V současné době firma Trek určuje trendy, kterými se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol, a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování nazývaná OCLV je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již přes dvě desetiletí, přičemž první karbonové kolo představila již v roce 1986. Nesmazatelnou stopu zanechala na velkých světových závodech a jsou s ní spojena jména nejúspěšnějších cyklistů, zejména silničních.
Trek je jedním z technologických lídrů oboru, není proto divu, že zachytil vlnu elektrokol včas. A jak je vidět, umí účelně prolínat vlastní osvědčené postupy s novými přístupy a novými výzvami. Na jednu trojčlenku se vždy můžete spolehnout: kvalitní rám – slušná výbava – motor Bosch. Platí to o modelu Powerfly, rychlém, univerzálním a výkonném celoodpruženém elektrickém horském kole s integrovaným motorem Bosch. Zmíněná univerzalita je zaručená zdvihy 130 mm a plně nastavitelným pružením RockShox. Pláště 27,5" v šíři 2,8" provedou jezdce náročným terénem zcela bezpečně.
První dojmy testerůOndřej: Moc hezké kolo, viděl bych ho jako ideální na cross-country. Široké pneumatiky pěkně vedou, při rychlejší jízdě v terénu působí trochu těžkopádně. Výkonný motor, v prudkém stoupání utáhne neuvěřitelně moc, to je příjemné. Při nejlehčím převodu motor silně škubne. Josef: V maximálním výkonu trochu vynechával motor, cukal. Odpružení špičkové, vynikající vidlice, na těžký terén a rychlou jízdu skvělý. Zuzana: Velmi lehká jízda do kopce, jen jsem lehce točila nohama a kolo jelo samo. Pocitově velmi lehké a ovladatelné kolo, příjemná jistá jízda v terénu. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,6 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4 |
Dojezd | 55 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 3,68 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Jsou značky, s nimiž se nespletete. Trek přináší vlastní novátorská řešení, zkušenosti promítne do všech kol, tak vyhoví svými vlastnostmi jezdcům rozdílného typu a zaměření. Powerfly takový záběr snadno zvládne, když vybočí, tak jen směrem nahoru.