Specialized Turbo Levo FSR Comp 6fattie/29
Americký výrobce kol zvolil velmi osobitý přístup ke konstrukci elektrokol. Neohlížel se nalevo ani napravo a šel za splněním svých nejvyšších nároků bez ohledu na cenu.
Technické údaje
|
Originální koncept eliminuje klasický displej na řídítkách, drobný ukazatel je jen na baterii, která je zcela integrovaná. Patentovaný je její úchyt, který má za cíl zabránit jakékoliv vibraci či uvolnění baterie. Přestože je zcela integrovaná v rámu, není problém ji snadno vyjmout nebo dobíjet.
Také motor, konstruovaný přímo pro Specialized, je součástí rámu. Řídicí jednotka komunikuje s aplikací Mission Control v mobilním telefonu, kde lze parametry nadále ovlivňovat a nastavovat.
Elektrokola od Specialized jsou v první řadě pořád kola. Pokud jde o celoodpružené Levo, je to pak celoodpružené horské kolo. Totéž pak platí o hardtailu či kole městském. Elektromotor, baterie a elektronika jsou natolik přirozenou součástí kola, jak je to jen možné. Elektrokolo Specialized Levo FSR je elektrokolo pro cyklisty, v provedení se širokými pneumatikami 6fattie obutými na ráfcích průměru 27,5" dostávají jeho jízdní vlastnosti ještě jiný rozměr.
První dojmy testerůEda: Silný motor, okamžitě dostane jezdce na limitní rychlost. V terénu pomáhal výrazně, pořád jsem se pohyboval na hranici pomoci a nepomoci, když skončí, trochu chytne za nohy, pocit je ale měkký, jako šlápnutí do medu. Jízdní vlastnosti skvělé, hodně položená hlavová trubka odpovídá enduro zaměření, v trailu i na kořenech jelo jako na dálnici, stabilní, neutrhlo se. Zuzana: Pět z pěti bodů úplně ve všem. Motor téměř nebyl slyšet, ani záběr nebyl cítit, motor začal pomáhat naprosto plynule, v terénu je to tank. Je mu jedno, na čem jede, bezpečný pocit. František: Kolo přesně pro mou postavu, příjemná geometrie. Chvíli trvalo, než jsem našel správnou kadenci šlapání a nenutil motor zapínat a vypínat, pak fungoval dokonale. Sportovní, snadno ovladatelné kolo. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,2 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,4 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,6 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,2 |
Dojezd | 47 km |
Výsledek ergotestu | 5 |
Celková známka jízdního testu | 3,97 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Specialized si nechává vyladit motory speciálně podle vlastního zadání. Obklopí je vyzkoušenou technikou klasických kol, navrch přidá hrst ovládání pro fanoušky digitálních technologií a máte kolo, které ujede přesně tolik, kolik mu přikážete. Vyšší cena je zde zcela oprávněná.
Testované elektrokolo Specialized