Lapierre Overvolt AM 529i
Společnost byla založena v roce 1946 Gastonem Lapierrem, nyní je součástí Accel Group. Ať už jste silničář, MTB jezdec, závodíte či preferujete jen jízdu pro zdraví, v kolekci Lapierre lze najít správný stroj.
Technické údaje
|
Značka je francouzským lídrem v oblastech e-bike, road a MTB. Vývoj a technologický pokrok je doplněn zkouškami a testy nejen samotnými zaměstnanci, kteří jsou aktivními cyklisty, ale i profesionály, a to zejména silničním týmem FDJ nebo legendárním Nicolasem Vouillozem, sjezdovou ikonou.
Firma sídlící v Dijonu klade důraz na kvalitu – každý zaměstnanec, který se na ní podílí, podepisuje takzvaný ‚bike pass‘ provázející kolo v každé fázi montážního procesu.
Značka si zakládá na exkluzivní hliníkové slitině, tu má k dispozici díky spolupráci s nejlepšími dodavateli hliníku. Deklaruje jej jako o 12 procent odolnější a o 1,5 procenta lehčí než běžně používaný hliník 7005 a výjimečně trvanlivý. Posloužil i na stavbu modelu Lapierre Overvolt AM 529i. Ten odráží současný styl konstrukce, kdy do spodní rámové trubky je baterie uložena tak, že na první pohled není zřejmá elektrifikovaná verze. Zdvih zadní stavby 150 mm doplňuje vidlice Suntour se 140mm nabídkou pohodlí pro terény těžké a ještě těžší.
První dojmy testerůSlávka: Jízda do prudkého kopce byla skvěle plynulá, a to i když jsem zařadila na lehčí převody, řazení probíhalo velmi plynule. Velmi tvrdé gripy i sedlo. Řídítka optimální, velmi dobře se s nimi kolo ovládalo. Motor po rovině zabíral až po pár šlápnutích. František: Dobře se ovládá, plynule nasazuje pohon, nebyl cítit výrazný rozdíl mezi pomocí a neasistencí, do prudkého kopce hodně pomáhá. Odpružení znamená na rovině trochu více práce pro nohy, ale v terénu je příjemné. Martina: Plynulý nástup síly, skoro jsem nevnímala rozdíl mezi tím, kdy pomáhá a nepomáhá. Sametový chod motoru, do kopce jsem mu musela více pomáhat, zdál se mi o něco hlučnější než ostatní motory. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,25 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,25 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,25 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3,5 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 3,56 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Overvolt potvrdil, že moderní elektrokolo lze úspěšně postavit z genů klasického celoodpruženého kola a že ani objektivně vyšší hmotnost neznamená újmu na ovládání.
Test horského elektrokola Lapierre