Apache Scalp Bosch Performance CX
Značka Apache Bicycles se objevila na domácím trhu v roce 2001. Za jejím zrodem stojí bývalí závodníci, kteří se ve výrobě a prodeji kol, cyklistických komponentů a doplňků pohybují od devadesátých let. Již po dvou letech zaznamenala skvělý úspěch: domácí ikona MTB Jaroslav Kulhavý na kole Apache vyhrál titul juniorského mistra světa. I díky tomu se kola Apache stala známá a oblíbená mezi závodníky, hobíky i turisty.
Technické údaje
|
Důležitý byl rok 2008, ve kterém Apache Bicycles rozšířil svoji nabídku o elektrokola. Kolekci pro rok 2018 tvoří 27 modelů horských, krosových a dětských jízdních kol a 55 různých variant elektrokol, včetně sad na přestavbu. Vše od základních městských modelů až po špičkově vybavená horská elektrokola.
Mezi ně patří Scalp, plnohodnotný čtyřčepový trailbike s hodnotami zdvihu 140 mm, vidlice RockShox Recon a zadní stavby. Spolu s motorem Bosch patří především do středně těžkého terénu, v němž nebude limitem stroj, ale jen a pouze jezdecké dovednosti a schopnosti.
První dojmy testerůMartina: Úžasný do prudkých kopců na singltrail, jízda po lesních pěšinách a nezpevněné ploše byla parádní, kolo jelo samo. Po překročení rychlostního limitu jsem hodně vnímala moment, kdy motor přestal pomáhat. Miloslav: Dobré výletní kolo, když člověk nespěchá. V terénu je výrazně lepší než na asfaltu, tam ale ani tolik nepatří. V extrémně těžkém terénu se mi nezdál výkon motoru dostatečný, zejména v prudkých výjezdech. Při překročení limitu má motor velmi jasnou odezvu, naznačí, že je přes 25 km/h. Tomáš: Vynikající kolo, postavené do těžšího terénu, hodně pohodlné, k charakteru kola se hodí pláště 2.8". Kdybych si měl jedno z testovaných vzít, byl by to Scalp. Motor je silný, člověk šlápne a kolo ihned reaguje. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,6 |
Dojezd | 50 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 3,55 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Vlajkový model firmy se i přes výbavu z horních pater udržel v přijatelných finančních mezích. Vysoké zdvihy a jim odpovídající terénní schopnosti nebrání využití kola i jako celodenního pohodového průvodce.
Apache Scalp při testu