Diskuze

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2021: Elektrokol je málo. V terénu se sešla pestrá směs

Redakce iDNES.cz spolu s časopisem Elektrokola a prodejcem ekolo.cz čtvrtým rokem testovala nejnovější modely elektrokol pro sezonu 2021. Do letošního testu nám výrobci poskytli 21 modelů. A je to malý zázrak. Kol i elektrokol je letos kvůli pandemii málo, na vysněný model se čeká týdny. Testovaná kola byla zato nevídaně pestrá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kupujte vždy horské kolo, krosové/trekingové nemá význam u elektrokola... kola pokud možno 29 i pro menší osoby... baterie 17ah/630wh bude stačit, slabší bych taky nekupoval... srdcem a nejproblematičtější částí elektrokola je motor... doporučuji středový, pokud chcete špičkový držák, tak nejnovější Bosch 4. generace... takové kolo stojí cca 70-80K (možná bych se nebál v tomto případě ani jetého), Bafang je trochu sázka do loterie, protože soudruzi v lidové montovně nemají asi jednotný standard provedení práce... dost lidem slouží bez poruchy, dost lidí ho mění každých 3000 km... takové kolo stojí cca 45-55K... zámek nikdy ne lankový, ale vždy tvrzený hranatý řetěz alespoň 8mm nebo podkovu, nejlepší je kombinace.. nepotřebujete žádné těžké monstrum za tisíce.. tohle vám kolo zabezpečí na veřejném prostranství... jo, a doporučuji pláště s vložkou schwalbe maraton plus za 800 czk e nemusíte řešit defekty

2 1
možnosti

Tak namatkou jsem koukl a nechapu, proc testujou kola za radove 100 tisic?

2 0
možnosti

Protoze ty uplne sroty jsou na trhu jiz jen v par kusech.

0 0
možnosti

Prvni kolo jsem dostal jako skolak pred 57 lety - to byla jeste doba, kdy v zime jsme chodili lyzaovat na stran nad mestem a posmivali se tem, co chodili na jinou stran kde byl uz lyzarsky vlek. Brali jsme to jako ostudu nechat se tahat do kopce. Ziju v kopcovite krajine horniho Pojizeri, chci li se podivat do vnitra Jizerek ci Krkonos je to sice jen cca 30 km daleko ale minimalne pres 1 km prevyseni (tam rekneme 800 a zpatky 200m jedu li po hlavni silnici) dvou velmi nezanedbatelnych kopcu. Proc si odpirat e-kolo? Diky jemu se mohu vracet na mnoha pekna mista v okoli kam bych uz na obycejnem kole stezi dojel a pokud ano, urcite bych nemel tu energii vozit s sebou velky fotak a podobne zbytecnosti

9 0
možnosti

S jedinym dodatkem. Kdyz do kopce predjizdim zjevne zdatnejsi jedince na obycejnem kole nasadim omluvny vyraz tvare pripadne prohodim neco ve stylu "pardon - takhle zdatny ja uz nejsem, mam elektrokolo" :)

1 0
možnosti

Tady je zas eBike haterů ;-D Naprostá většina z nich na tom nikdy v životě neseděla a nemá s nimi hlubší zkušenost. Narozdíl od aut, dává elektropohon na kole smysl. Za mně je to dobrá věc, byť zatím žádné nevlastním, ale měl jsem jedno zapůjčené na 3 měsíce. Příští rok do eBike vlaku naskočím také. R^

5 1
možnosti

Je dobře, když mají lidé nějaký koníček,který je zabaví a neškodí jinde. Kdyby nekritizovali e-kola posílali by stížnosti na sousedy, prudili v jiných diskuzích o něčem co nemají a nechtějí a bůhví co ještě.

Alespoň je tu zábavná diskuze.;-)

4 0
možnosti

Za mě je to celkem jednoduchá matematika. Od té doby, co jsem si pořídil e-kolo mám mnohem větší výdej energie. A jako nezanedbatelný bonus je to, že se mi zvětšil dojezdový rádius, takže se podívám i na místa kam jsem na obyč kole nedojel.

11 0
možnosti

Za mlada jsme s manželkou dávali i výlety přes 100km, pak to s dětmi hodně spadlo, dnes jezdíme tak 40-80km (na 40 km stačí vyrazit po obědě, 80 km už je na celý den).

Na tohle elektro nepotřebujeme a sedět na kole déle by se mi stejně nechtělo, bolí z toho zadek. :-)

4 0
možnosti

Tady pisou zavistivci co nemaji na elektrokolo. E-kolo je super vec. Pamatuji si jak zavistivci nadavali na chytre mobily a ze pry tlacitkove jsou nejlepsi. Proste nemeli na to penize.

1 4
možnosti

no já myslím, že skuteční cyklisté mají kola za peníze, ze kterým by se ekolistům protáčely panenky. Vždycky je dobré vlastní lenost a fyzickou neschopnost svézt na závist ostatních. :-P

6 5
možnosti

Malá nepříjemná drobnost pro majitele elektrokol - pojišťovny již v brzké době budou zavádět povinné ručení pro tyto stroje.

0 4
možnosti

to jaksi pojiš ́tovny samy od sebe nemohou

5 0
možnosti

Jak je to s nabíjením baterií. Koupil jsem si starší e-kolo a v návodu je, že max. za pět hodin by měla být baterie nabitá. Ale na stránkách výrobce jsem se dočetl, že baterie by se měla nechat nabíjet 24 hodin, i když už dávno bude svítit zelená kontrolka na nabíječce, že to nějak vyrovnává napětí v jednotlivých článcích baterie.

0 0
možnosti

Díval jsem se na jeden ebike v hodnotě cca 80k a osazení je na úrovni biku v hodnotě cca 35k, ale hlavně že to má motor.

1 0
možnosti

Mému otci je 71 a jezdí stále v pohodě na normálním kole. Upřímně, obávám se, že když se podívám ven a vidím na e-koloběžkách 20-leté, na e-kolech 30-leté, tak za 30 let už člověk nikoho nad 70 let na normální kole zřejmě neuvidí, nebot lidi půjdou tempem zpohodlnění. Je to stejné, jako když někde na kopci postaví lanovku a většina lidi místo pěšího výšlapu zvolí lanovku. Někteří dokonce i dolů. A ted se fakt nebavím o starší lidech a o lidech, co mají problémy s pohybem. Loni jsem u jedno rozhledny poslouchal skupinu 20-25 let, jak dole povídali, že bez výtahu nahoru nepolezou. Myslím si, že české zdravotnictví čeká za pár let hodně práce.

15 2
možnosti

a teď to schytáte, stejně jako já ;-D

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky

26. března 2024

Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...

OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře

29. března 2024

Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...

Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil

29. března 2024

Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...

Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly

28. března 2024

Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...

Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla

28. března 2024

Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...