Qayron Fatal eFS Q
Nejnovější domácí značka nevznikla na zelené louce, Qayron navazuje na zkušenosti tvůrců značky Apache, ale na rozdíl od jejího velmi širokého záběru se orientuje na horská kola a jejich základní filozofii – přinášet jezdci radost.
V technické rovině jde o princip nenabízet modely s kompromisními řešeními, ať jde o pružící elementy, řadicí komponenty či brzdy. Qayrony jsou připraveny od prvního okamžiku podat maximální výkon a teprve s rostoucími požadavky jezdce přemýšlet o zlepšeních. Při jejich vývoji spolupracovali přední domácí jezdci kategorií enduro.
Technické údaje
|
Nabídka letos čítá 22 modelů horských kol a šest elektrokol s jednotícím názvem Fatal, z toho tři na pevných rámech a tři na odpružených.
Hardtaily jsou schopny jezdit jak na kolech rozměru 27,5“, tak i na kolech větších, odpružená kola mají pneumatiky 27,5+. E-modely Fatal používají výhradně motory Shimano a jsou určeny primárně pro trailový e-biking. I v komponentech vsadili u Qayronu na Shimano, vidlice nesou značku Suntour, kola DT Swiss. To vše doplněno moderními geometriemi a stejně jako u testovaného vrcholného modelu Fatal eFS Q zajímavými barvami.
První dojmy testerůPetr: Silné brzdy, luxusní řazení, správně naladěný posed i šířka řídítek, široké pláště výborně drží. Motor necuká a jede tolik, kolik se do něj vloží, torzní snímač zabírá přesně. Přechod po ukončení asistence není trhavý. Eda: Syrově hlučné a přesné řazení, perfektní práce zadního odpružení, citlivé, reaguje na kořeny, stabilní vedení stopy zejména ve stoupáních, vidlice si poradí s terénem. Poměrně hlučný motor, mírné cuknutí při nástupu asistence, lehký dojezd motoru po uvolnění tlaku na pedály. Matěj: Na začátku jsem měl problém se zapnutím motoru. Pocity při jízdě výborné, hodně silná asistence motoru. Dobrá geometrie. Nevýhodou jsou buď delší kliky, nebo nízko položený střed, při jízdě po kořenech občas zachytím pedálem. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,2 |
Dojezd | 38 km |
Výsledek ergotestu | 4,33 |
Celková známka jízdního testu | 4,23 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Qayron Fatal
Verdikt: Vlajkový model firmy v kategorii celoodpružených elektrokol se podle toho i chová. Na výsledné podobě je patrná znalost požadavků jezdců technických disciplín. Pokud Fatal vyhověl jejich nasazení, všichni ostatní si mohou být jisti, že stroj nad nimi bude stále mít výhodu. Premiérový ročník pro firmu s prémiovým výsledkem.