Merida eSpresso 300
Merida jako jedna z největších značek kol na světě je soběstačná nejen ve vývoji rámů a komponentů, ale i výrobně. Takže při pořizování kola nejsou na místě pochybnosti o poměru kvality a ceny. Disponuje kapacitami, které využívá i zakázkově pro další renomované výrobce. Paleta produktů je neuvěřitelně široká ve všech kategoriích, firma reaguje na požadavky trhu, proto se elektrokola stala součástí její nabídky, a to opět v počtech, jež zákazníkovi dají jistotu optimálního výběru.
Technické údaje
|
Téměř sedm desítek modelů má jeden společný rys, a to použití motorů Shimano Steps dodávajících elektrokolu vysoký výkon a přirozený pocit z jízdy.
V modelové řadě eSpresso nalezneme bezmála dvacítku modelů, a to je v nabídce ještě čtveřice kol městských eSpresso City. Motory krosových modelů jsou naladěny na jemnější průběh krouticího momentu vhodného zejména pro jízdu v lehčím terénu, což je ostatně prvotní cíl této kategorie.
Dalším jejím rysem je jistá nadčasovost designu, což platí o eSpressu měrou vrchovatou. Rám v kombinaci šedé a černé bude i za delší dobu stále „in“, nabídne lehkou jízdu ve vzpřímené poloze, nezbytnou míru pohodlí díky odpružené vidlici a možnost vybavit kolo všemi turistickými nezbytnosti, pro které jsou připraveny úchyty.
První dojmy testerůMilan: Kolo do města, jednoduché, což neznamená špatné. Vidlice jen pruží, netlumí, v terénu by to byl výraznější problém, na asfaltu je to dostatečná míra komfortu. Slabší motor vyváží delší dojezd. Matěj: Kolo jede hezky, motor nemá takovou sílu jako kola horská, není tam rychlý nástup, ale pro městské kolo to není na závadu. Integrovaný zámek je výhodou. V terénu hlučnější vidlice. Martina: Testovací okruh byl pro Meridu nevýhodou, jízda po asfaltu vrátila kolu tvář. Je to město, kam patří. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,4 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,2 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 2,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 4 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 46 km |
Výsledek ergotestu | 4,66 |
Celková známka jízdního testu | 3,4 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Krosová kola jsou tradiční a širokou nabídkou značky v klasickém provedení, není důvod, aby tomu bylo jinak i v elektrifikované variantě. Vyvážený komponentový mix odpovídá určení eSpressa, jeho domovem je město, asfalt, upravené cyklostezky, lehká cykloturistika. V terénu jej nemá cenu trápit. Ostatně ten by byl i nad limity typického zákazníka této Meridy.
Testovaný model Merida eSpresso