Author Empire
Kategorie E-Cross 29 vychází z požadavku doby o větší komfort při běžné jízdě i mimo silnici a popularitu 29" kol. A Author je v krosech již tradičně hodně silným hráčem – svým uživatelům velice dobře rozumí. U nejnovějších krosových elektrokol přestěhoval pohon ze zadního náboje do středu šlapání a plně sází na Shimano.
Technické údaje
|
Všechny modely E-Cross 29 mají zdvih odpružených vidlic 80 mm, Empire je vybaven systémem Steps E6000 se středovým motorem o nominálním výkonu 250 W, hmotnosti motoru 3,5 kg a Li-Ion baterií. Motor je k rámu připevněn přes speciální rozhraní, které je specificky navrženo pro tyto konkrétní motory. Vedení kabeláže je integrováno uvnitř předního trojúhelníku a držáku motoru podle požadavků současných trendů.
Vizuální změna je patrná v předním rámovém trojúhelníku, kde je docíleno částečné integrace s baterií tzv. semi integrovanou dolní rámovou trubkou, která navazuje na tvar baterie. Díky tomu se také povedlo snížit její pozici.
Rám je samozřejmě vybaven všemi konstrukčními prvky potřebnými pro krosové elektrokolo. Nechybí tedy ani integrovaná platforma pro připevnění stojánku v levé patce rámu. Ale je zde i držák košíku na láhev na sedlové trubce, závitová očka pro vzpěry nosiče a závity v patkách rámu pro vzpěry blatníků.
Empire není dravec, který by trhal terén pod koly. V nenáročném terénu a spíše zpevněných površích, polních či lesních cestách je jako doma.
První dojmy testerůMartina: Příjemné kolo, velice dobrý kompromis pro rekreačního jezdce, který chce vyrazit i mimo silnici. Eda: Z tohoto kola mám příjemný pocit tvrdosti, je svižné, obratné, dobře ovladatelné. Do těžkého terénu to nebude geometrií ani výkonem motoru. Motor má příjemný plynulý, měkký nástup. Filip: Kolo si umím představit v rukou manažera, který na něm bude dojíždět do práce po Praze, na kořeny do lesa bych se na něm asi nepouštěl. Motor funguje, při vyšších otáčkách reaguje příjemně, vyvezlo mě, kam jsem potřeboval, a jak rychle jsem chtěl. V rukou je příjemně cítit jeho nižší hmotnost. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,1 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,7 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,7 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4 |
Dojezd | 40 km |
Výsledek ergotestu | 3,66 |
Celková známka jízdního testu | 3,31 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Empire je přesně takový, jak vypadá – strohý elegán, svěží, dynamický, možná trochu konzervativní. Elegán, který má nadhled a nikam se překotně nežene. Elegán, který vyzařuje klid, jistotu, oporu.
Testovaný model Author Empire