Pohyblivá vyhlídková kabina bude návštěvníky vyvážet až do výšky 137 metrů. Cesta nahoru trvá 20 minut a za jasného počasí je vidět asi 40 kilometrů daleko.
„Záměr našeho projektu je velice jednoduchý. Chceme lidem dávat radost a potěšení, dát jim něco, co je potěší, zabaví, inspiruje a poskytne jim nový náhled na město Brighton a Hove,“ říká jeden z autorů projektu David Marks.
Podobně podle něj zafungovalo i Londýnské oko v hlavním městě. Ale v Brightonu chtěli architekti z týmu Marks Barfield Architects navázat na tradici slavného mořského mola West Pier.
„Chtěli jsme pokračovat s tím, co zde Eugenius Birch odstartoval v roce 1866, kdy svým molem pozval lidi k procházce po moři. My teď vytváříme vertikální molo 21.století, které zve lidi k procházce ve vzduchu,“ doplňuje Marks.
A proč si pro tento projekt vybrali zrovna Brighton? „Když jsme s věží začínali, mělo toto město osm milionů návštěvníků v roce, v současné době už jich je 11 milionů,“ říká Julia Barfieldová, která na projektu pracovala společně se svým manželem Davidem Marksem.
„Brighton je vibrující město, které bylo k nové architektuře vždy vstřícné. Nemohli jsme snad ani najít lepší místo. A je hezké vidět, jak nové věci navazují na ty staré.“
Stavba věže stála 46 milionů liber (přibližně 1,5 miliardy korun). Součástí vyhlídkové věže je i obchod a restaurace. Předpokládá se, že ročně navštíví novou vyhlídku 700 tisíc návštěvníků a do městské kasy ročně přiteče kolem 25 milionů liber (810 milionů Kč).