"S ekoautobusy jezdí denně více než 800 turistů, což znamená minimálně o 200 aut méně na šumavských silnicích," říká mluvčí Národního parku Šumava Zdeněk Kantořík.
Trasa ekoautobusů
Základ provozu tvoří linka ze Špičáku a Železné Rudy do Kaplice pod Boubínem. Z Horské Kvildy přes Kvildu ji křižuje spoj na hraniční přechod s Německem Bučina, kde mají turisté možnost přestoupit na obdobný systém ekologické dopravy v sousedním Národním parku Bavorský les (Igelbus).
Ekologická doprava s dotovaným jízdným je společným projektem správy šumavského parku, okresních úřadů v Prachaticích a Klatovech a šumavských obcí. Loni ji využilo 110 tisíc turistů.
Správa parku na provoz autobusů na bionaftu loni doplatila téměř 700 tisíc korun. Poprvé na něj přispějí Jihočeský a Plzeňský kraj. Propagaci a provoz podpoří i letos program Phare Evrospké unie.