Tramvajová doprava slaví 100 let

  0:31aktualizováno  0:31
Ostrava - Už rovných sto let funguje v ulicích Ostravy elektrická tramvajová doprava. V rámci květnových oslav tohoto výročí vedení místního dopravního podniku připravilo výstavu mapující historický vývoj elektrických tramvají. Tramvajová doprava má podle ředitele Dopravního podniku Ostrava Františka Vaštíka budoucnost. "Její výhodou je především ekologický provoz," řekl. Význam jí přikládá i skutečnost, že v přehuštěném automobilovém provozu nabízí mnohem rychlejší alternativu přepravy.
"Tuto výstavu proto nechápeme jako uzavření jedné kapitoly rozvoje. Jde pouze o ohlédnutí za historií," řekl ředitel.

Rozvoj tramvajové dopravy začal na Ostravsku v roce 1847, kdy železnice tuto oblast napojila na zbývající část republiky. První nádraží vyrostlo v Přívoze, což vyvolalo potřebu jeho napojení na okolní obce.

V prvních letech dopravu zajišťovaly kočáry. Od roku 1884 cestující vozily takzvané omnibusy, což byly koňmi tažené dostavníky pro patnáct lidí. První parní tramvaj se v ulicích města objevila o deset let později.

Cesta z Přívozu do Vítkovic trvala téměř pětačtyřicet minut. Nyní cestujících stráví v elektrických tramvajích, zavedených před sto lety, dobu o více než polovinu kratší.

Dopravní podnik Ostrava spravuje více než šedesát kilometrů kolejí, po kterých jezdí podle internetových stránek společnosti patnáct linek. Na trasách je téměř sto zastávek.
Autor:


Nejčtenější

Světová hvězda Instagramu fotila na Lipensku. Chce si tu koupit dům

Hvězda Instagramu Christina Tan z Indonésie fotila v okolí Lipna.

Její fotografie mají na sociálních sítích miliony zhlédnutí. Christina Tan z Indonésie patří na Instagramu k...

Brány a soutěsky Strážovských vrchů. Neskutečný výlet pro milovníky skal

Panoramatický rozhled ze zříceniny Súľovský hrad

Skalní města bývají vyhledávaným cílem turistů. Súľovské skály vám pak k malebnosti přidají bonus v podobě...



Silný žaludek a trpělivost s sebou. Na co se připravit při cestě do Indie

Hmyzí trus a znečištěný vzduch zabarvily původně bílou hrobku Tádž Mahal v...

Do druhé nejlidnatější země světa míří na přelomu roku tisíce cestovatelů. Indie je pestrobarevná a hlavně...

Tísnivé pátrání po starém Bejrútu. Jak jsem si užil lekci pomíjivosti

Centrální čtvrt v Bejrútu byla tak zničená, že se zatím neví, co s ní.

Bejrútu a Libanonu se dříve říkalo Švýcarsko Blízkého východu, dnes však je bohužel pravdou opak. „Bejrút už není tím,...

Byl jsem ve všech zemích světa dvakrát, tvrdí cestovatelský rekordman

Babis Bizas na návštěvě Crozetových ostrovů v roce 2013

Řecký cestovatel Babis Bizas se na svou první cestu vydal v roce 1976 ve věku 22 let. Od té doby se v podstatě...

Další z rubriky

S balonem do oblak. Let můžou zmařit i neznatelné rozmary počasí

Horkovzdušný balon v záři zapadajícího funkce

V šestém díle seriálu S balonem do oblak se podíváme na nástrahy počasí. Většina z nás si myslí, že se každý hezký a...

Zaniklé tratě v Česku. Podkováňka se proplétala hlubokým údolím

Lokomotiva BS 200 při zkouškách na trati Skalsko - Chotětov. 50.4008883N,...

Ve dvanáctém díle seriálu Zaniklé tratě zamíříme na sever středních Čech, do okolí Mladé Boleslavi. Podíváme se na...

S balonem do oblak. Jak překonávají pasažéři v koši strach z létání

Příprava horkovzdušného balonu před letem

Šestý díl seriálu S balonem do oblak se zaměří na pasažéry zážitkových a vyhlídkových letů. Jaká touha je žene do...



Najdete na iDNES.cz