Pošlete hlas vítěziSvé hlasy posílejte na e-mail: nejkrasnejsinadrazi@cd.cz. Každý může hlasovat pouze jednou. Když uvedete svoje jméno a místo bydliště, zařadíte se do losování o ceny - např. jízdy historickým vlakem, parní jízdy... Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne v Senátu České republiky 17. června 2011. |
V předchozích letech zvítězila v soutěži tato nádraží: 2007 - Ostroměř, 2008 - Trutnov, 2009 - Zahrádky u České Lípy, 2010 - Choceň.
Finalisté soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR pro rok 2011
Měchenice
Zastávka vlaku na trati č. 210 Praha Braník - Vrané nad Vltavou s odbočkami na Dobříš a Ledečko, na trati zvané Posázavský Pacifik.
Původně průmyslová trať se železničním příhradovým mostem z roku 1897 pro přepravu dřeva, surovin pro modřanský cukrovar a papírny ve Vraném výrazně pomohla růstu turistického ruchu v Posázaví. Trať slouží k pravidelné přepravě i jízdám historických vlaků.
Měchenické nádražíčko je plné květin a vzorem péče o ně samotné i o cestující.
Holubov
Nádražíčko Holubov z roku 1891, posazené na úpatí hory Kleť v CHKO Blanský les, je východiskem do turisticky zajímavých a poznávacích lokalit.
Rekonstruovanou budovu, dříve ve vlastnictví Českých drah, má v nájmu obec a vzorně se o ni stará, provoz zajišťují místní zaměstnanci. Holubovské nádraží tak představuje úspěšný vzor modelu vztahu, kdy majetek Českých drah využívá a zhodnocuje obec na základě nájemního vztahu.
Horažďovice předměstí
Nádraží z roku 1868 se původně jmenovalo Babiny a leží na hlavní trati Plzeň - České Budějovice v okrese Klatovy. Je východiskem do turisticky oblíbeného Pošumaví.
Nádraží je pověstné svojí květinovou výzdobou a trvale čilým ruchem železniční dopravy i cestujících za prací, obchodem, kulturou a zejména turistikou.
Merklín
Železniční stanice Merklín je krásným příkladem spolupráce železnice a samosprávy v záchraně a rekonstrukci opuštěné výpravní budovy, původně v majetku ČD na regionální trati Dalovice - Merklín v Karlovarském kraji.
Rekonstruovaná výpravní budova ve vlastnictví obce nabízí v prvním patře pět bytů, v přízemí informační středisko, malé muzeum, dopravní kancelář a místnost pro drážní dělníky. Okolní zdevastované pozemky byly přeměněny na parčík s altánkem, skatepark a dětské hřiště.
Rynoltice
Železniční stanici v Lužických horách, v Libereckém kraji, zasazenou do zeleně i plnou květin, ležící na trati 086 z České Lípy do Liberce, hodně vyhledávají i filmaři.
Soubor nádražních staveb představuje výjimečně dochovaný soubor budov Ústecko - teplické dráhy ATE z roku 1900.
U nádraží je rozlehlý park s lavičkami a nově opravená stylová čekárna. Péče o výpravní budovu a dopravní služby je zde vidět na každém kroku a na veškerém dopravním zařízení, které je rekonstruováno s citem k historii a současným potřebám.
Nádraží Rynoltice
Martinice v Krkonoších
Železniční stanici na uzlu tratí 040 a 042 do Trutnova a do Rokytnice nad Jizerou, v okrese Semily v Libereckém kraji, se přezdívá Pojizerský Pacifik.
Nádraží z roku 1871 s velice cennou architekturou je vyhledávané pro některé unikáty, např. nejvyšší počet mechanických návěstidel. Nádraží je jedním z posledních, které se pyšní originálním elektromechanickým systémem zabezpečení. Kromě pravidelné osobní i nákladní dopravy se zde pořádají také historické jízdy parních vlaků.
Obec podporuje iniciativu vyhlásit Martinické nádraží technickou památkou.
Hořice v Podkrkonoší
I v prostorách nádraží ČD se snoubí historie kamenného města s požadavky dopravy a dobře provedenou rekonstrukcí výpravní budovy i nádraží, která citlivě respektuje původní historický ráz a dějiny města. Nádraží je plné květin a doplněné sochami - nezbytnými symboly Hořic, proslulými kamenickou a sochařskou tradicí.
Nádraží je situováno mimo centrum města, ale ve funkčním spojení s ním prostřednictvím linek městské veřejné dopravy, které navazují na příjezdy vlaků.
Hnojník
Hnojník je železniční zastávka a nádraží na trati Frýdek-Místek - Český Těšín v Moravskoslezském kraji na úpatí hory Goduly.
Výpravní budova lokální železniční dráhy s méně frekventovanou dopravou je příkladem soustředěné péče vlastníka Českých drah a jejich zaměstnanců s oprávněným patriotismem obyvatel.
Typický objekt malého nádraží z přelomu 19.a 20.století zapadá do architektury obce i přírodního prostředí. Nádraží bylo společně s některými dalšími podobnými objekty citlivě k historickému detailu i současným potřebám rekonstruováno a doplněno o potřebné prvky.
Nádraží je rozsahem menší, ale útulné a vlídné.
Uherské Hradiště
Nádraží v Uherském Hradišti představuje uzel železničních tratí č.340 a 341 ve Zlínském kraji. Bylo vybudováno v roce 1930 na základě návrhu architekta Karla Dvořáka s typickou slováckou výzdobou autorky Růženy Falešníkové z Tasova.
Rekonstrukce výpravní budovy ČD, která proběhla v roce 2004, byla oceněna titulem Stavba roku 2004 města Uherského Hradiště.
Moderní a vlídné prostředí interiéru nádraží doplňuje typická vnější výzdoba folklorními prvky. Příznačná je i slovácká přívětivost zaměstnanců i cestujících.
Boskovice
Příjemné nádraží bez výrazného architektonického stylu a historie na střední Moravě, ležící na trati č. 262 Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou. Je východiskem do rekreačních letovisek a turistických oblastí Chráněné krajinné oblasti Moravský kras.
Boskovice jsou nádražím s domáckou atmosférou a plnou květinové výzdoby, o kterou se obětavě starají místní zaměstnanci.