Giant Dirt-E+ 2 Pro
Historie značky Giant se začala psát v roce 1972 s jasně definovaným cílem: měnit cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola.
Technické údaje
|
Během více než čtyřiceti let se Giant z malé továrny na výrobu kol stal postupně největší cyklistickou firmou na světě zaměřenou na využití nových materiálů a pokročilých technologií. Značka Giant se drží tří hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
Nástup elektrokol značce nijak neutekl, naopak. Elektrokola Giant jsou sama o sobě lídry či dokonce pionýry přinášejícími nové trendy. Už před deseti lety přišel Giant s technologií hybridního pohonu, tedy pohonu kombinujícího šlapání cyklisty s pohonem elektromotorku. Současná nabídka elektrokol je opravdu široká, od městských a cestovních kol přes horská kola s pevným rámem, až po luxusně vybavené celoodpružené modely se systémem Maestro. A nechybí ani silniční elektrokolo. Zkrátka vybere si každý, koho tento moderní druh cyklistiky zaujal.
Testovaný model představuje novou tendenci stavět nejen kola praktická, ale i zábavná, určená nejen ke zdolávání výšek či kilometrů, ale i pro hraní si s kolem v bike parku. K tomu slouží především teleskopická sedlovka se zdvihem 100–150 mm v závislosti na velikosti rámu. Čtyřsenzorová technologie Giant PedalPlus zpříjemní jízdu v technických pasážích, plně integrovaná baterie zase údržbu a estetický dojem.
První dojmy testerůEda: Dokonale hravé kol. Položená hlavová trubka výborně vede stopu, kolo je tuhé. Z motoru mám pocit, že reaguje na záběr i při maximální podpoře po přišlápnutí v kopci, a to plynulým zvýšením výkonu. Tím násobí snahu o jeho zdolání. Perfektně citlivá vidlice, měl jsem pocit jako z celoodpruženého kola. Zuzana: Úžasný ve sjezdech, optimálně mi sedí pozice na kole, pocit jako na freeridu, snad jen pro mě trochu širší řídítka. Příjemný motor, skoro jsem se nedostala do situace, kdy bych musela sama silně šlapat, abych zrychlila. Rozdíl mezi pomocí a nepomocí motoru byl velmi malý, netahal za nohy. Snadné bylo s kolem jet i po vypnutí motoru. Vadilo mi, že při lehkém kontaktu s pedálem kolo hned popojelo. Miloslav: Patří mezi nejlepší, co jsem tu vyzkoušel. Kolo skvěle zabírá, má dostatek síly do kopce, třebaže je to hardtail, chová se skvěle, nemůžu mu nic vytknout. Je trochu horší v jízdě bez motoru, ale vzhledem k celkové koncepci a šíři pneumatik se to dá předpokládat. Vadil mi okamžitý pohyb jen při lehkém tlaku na pedál. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,4 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 4,42 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Trefa do černého! Pokud ne pro všechny, tak téměř pro všechny, kdo chtějí ovladatelné, lehké, výkonné a uživatelsky přívětivé kolo. Snad jen s výjimkou nejtvrdšího nasazení není terén, kde by „hříšník“ nebyl doma. Vítěz testu nejen na body.
Test modelu Giant Dirt