EasyBike Ego 1.0
EasyBike je jednou z nejnovějších značek elektrokol prodávaných v České republice. Není to idea vznikající na „zelené louce“, projekt má za zády organizačně a finančně silného inspirátora, a to společnost Auto Kelly, distributora náhradních dílů pro automobilový průmysl. Její zákazníci se mohou spolehnout na více než 80 prodejních míst a přes 30 autorizovaných smluvních cykloservisů.
Technické údaje
|
Současná nabídka je zaměřena na nejprodávanější modely elektrokol splňující standardy své kategorie, a to za velmi příznivé ceny. Pokud začneme od kol s menšími průměry ráfků, designovou variantu představuje model Smart, skládací kolo s baterií „neviditelně“ umístěnou v rámové trubce a s motorem v zadním náboji. Jen o něco klasičtější tvary má rám modelu Fold, skládací kolo do městské nepohody vybavené blatníky, světlem i stojánkem.
Move je klasika v kategorii kol s nízkým nástupem na 26" ráfcích s motorem v zadním náboji a baterií umístěnou na nosiči. Horský model MI5 (motor Bafang v zadním náboji) lze variantně koupit buď jako 26", nebo 27,5".
Target 1.0 je hardtail na 29" kolech a využívá stejný pohon jako MI5, top model značky Ego 1.0 má stejný rám, ale se středovým motorem Bafang. Domovem je mu terén, cyklostezka i městský provoz. Takhle nějak vypadá univerzál.
První dojmy testerůTomáš: Bafang mě překvapil, kolo má dostatek síly, pod nohama se choval klidně. Řazení po rovině bylo bez potíží, v kopci se ukázala větší prodleva. Slávka: Velmi příjemné jízdní vlastnosti, tichý motor, na rovině jel bez trhání, pod nohama se při jakékoliv zátěži choval klidně. Po zařazení nastává velká prodleva ve výkonu, dlouho trvá, než znovu naběhne, což je v těžším stoupání problém. František: Poprvé se mi stalo na elektrokole, že jsem po překročení rychlosti 25 km/h nepoznal, že „jedu za své“. Má nejhladší provoz ze všech kol, které jsem testoval, netahá za nohy. Nebál bych se označit jako super. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 2,5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 2,75 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3,75 |
Dojezd | 46 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 2,84 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Značka bez dlouhé historie, ale s technickým zázemím z oblasti automotive. Klasický hardtail jako vstupenka do kategorie, solidní vybavení, příznivá cena. Pouze nevhodně seřízený režim odpojení řazení u konkrétního kusu snížil bodové hodnocení.
Test modelu EasyBike Ego