Author Elevation
S nabídkou elektrokol značky Author se zákazníci setkávají již od roku 2014. Letošní kolekce je tedy již pátou, která v sobě zahrnuje tyto moderní dopravní prostředky.
Technické údaje
|
Nicméně na první elektrokolekci začali ve firmě pracovat mnohem dříve, konkrétně v roce 2012, aby byla připravená a vyzkoušená.
Začali tím, co trh a zákazníci chtěli nejvíce, a také tím, co bylo v té době na trhu elektrosystémů k dispozici. A tím byla touringová elektrokola, nejdříve s předním motorem a baterií na nosiči, později s motorem v zadním náboji a baterií na dolní rámové trubce.
V roce 2016 s příchodem elektrosystému od Shimana nabídku elektrokol rozšířili o MTB XC model Elevation na 27,5" kolech, následující rok přibyl Elevation+ na plusových 27,5" kolech a krosové modely Enigma a Empire.
Letošní kolekce je doplněna o XC MTB model Elevation 29, nabídku rozšiřuje touringový model s nízkým nástupem na 26" kolech a se systémem značky Bafang v zadním náboji. V kolekci čítající osm modelů je Elevation zástupcem nejrozšířenějšího rozměru pneumatik v oblasti e-MTB, tedy 27,5". Ten umožní dostatečně pohodlnou jízdu v terénu a současně nezatíží obvod kola nepřiměřenou hmotností. Kdo hledá univerzální typ kola, kdy ona všestrannost neznamená kompromis v některém z požadavků, je v podobné kategorii na správné stopě. Nadčasový design Elevationu mu ve výběru může pomoci.
První dojmy testerůEda: Vyrovnané kolo ve všech ohledech, ničím nevybočovalo ani kladně, ani negativně, člověk o něm vlastně nevěděl, což je pro většinu zákazníků dobře. Motor je do kopce velmi účinný, nastavený je tak, že mi pomáhal s větší silou při rozjezdech z nižších otáček nebo po řazení na lehčí převod. Po snížení rychlosti pod 25 km/h byl s nástupem síly opatrnější, což je dobře, tam nepůsobil skokově. Rudolf: Elevation překvapil, velmi příjemné kolo, pohodlné sedlo, dobře ovladatelné. V těžším terénu a při vyšší rychlosti má limit daný více postavenou vidlicí, ale tomu lze upravit jízdní styl. Motor Shimano má plynulý projev, podpora byla citelnější při vyšší kadenci šlapání. Na těžší převod do kopce motor příliš netáhne. Zuzana: Větší pomoc motoru znamenala vyšší hlučnost, ten měl ale příjemný plynulý nástup. Lehce ovladatelné kolo, snadná jízda s vypnutým motorem. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,8 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 62 km |
Výsledek ergotestu | 5 |
Celková známka jízdního testu | 3,95 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Pokud je všechno, jak má být, můžete se soustředit na jiné věci, třeba na jízdu krajinou, relaxaci, spolujezdce. Zabalte bezstarostnost do decentního obleku, v Elevationu dostanete všeho s mírou vrchovatou.
Test modelu Author Elevation