Apache Yamka MX 16 Ah
Domácí producent samozřejmě nemohl v nabídce vynechat kola pro dámy a při pohledu na model Yamka by to také byla škoda. Říká se, že když si kolo vybírá žena, má úplně jiná měřítka, než když kolo vybírá muž. A to se často projeví při výběru dámského nebo dětského kola.
Technické údaje
|
Jsou však rodiny, kde muž „sedí“ na rodinném rozpočtu, je takovou technickou autoritou, že má poslední slovo, nebo je to zkrátka cyklista, který by „měl vědět“. Pak žena-cyklistka nemusí být s výběrem úplně spokojená, a to se pak s velkou radostí nejezdí.
Apache Yamka nepochybně uspokojí obě strany, vždyť se na ni podívejte vlahým ženským pohledem. Kolo v jemných barvách, na první pohled dámský stroj. Dámy se budou ještě nepochybně ptát na hmotnost, možná počet převodů, ale určitě ovládání. Všechno je tak, jak má být.
A technicky? Nový hydroformingový rám z hliníkové slitiny zpola ukrývá baterii s kapacitou 16 Ah a pohon Bafang MaxDrive s maximálním točivým momentem až 80 Nm. Muže uspokojí 100 mm zdvihu vzduchové vidlice SR Suntour XCR 32 Air RL-R a výbava Shimano Deore. Spokojenost musí být na obou stranách, pokud je cílem sehnat dámské horské elektrokolo za padesát tisíc.
První dojmy testerůOndřej: Motor má trochu nižší výkon, velmi tichý, na ovládání je kolo velmi příjemné. Celkově má „jemný“ projev, přátelské kolo vhodné pro ženy. Martina: Živé kolo, pohodlné na jízdu. Brzdy, řídítka i sedlo - velmi mi vyhovovaly. Pro mě vhodný mezistupeň mezi klasickými krosy a celoodpruženými koly. Slávka: Na rovině a v lehčím terénu úplně bez potíží, v prudkém kopci bych uvítala silnější projev motoru. Asistence byla plynulá, kolo se krásně ovládalo i díky kratšímu rámu, přesně široká řídítka, pohodlné sedlo. Tichý motor. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,75 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 2,75 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 2,75 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,25 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,25 |
Dojezd | 65 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 3,62 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Kolo s vynikajícím dojezdem, velmi tichým motorem a plynulým záběrem. Pohon je naladěný spíše krotce, v prudkých stoupáních neohromí silou a dravostí, ale možná právě to cyklistky při jízdě ocení.
Test modelu Apache Yamka