Pondělí 25. září, nepálské letiště v Pokhaře: Honza Bém poprvé vzlétl na svém motorovém rogale. Byl to vůbec první expediční vzlet expedice po sestavení stroje, který do Nepálu doputoval pravidelnou linkou Aeroflotu. Cílem expedice je jedna z nejzáludnějších osmitisícovek v Himalájích - Annapurna.
Pátek 29. září 7:40 místního času se expedici podařilo překonat světový rekord. Rekordu předcházelo 12 let příprav včetně neúspěšného pokusu o přelet Mount Everestu v roce 1993. Samotný let proběhl v příznivém počasí, nad vrcholem vál ve výšce přeletu (8400) vítr devadesátikilometrovou rychlostí, teplota byla - 35 stupňů Celsia. Let trval více než hodinu a půl a vrcholu Annapurny dosáhl pilot stroje po pětačtyřiceti minutách.
Další informace najdete na www.vztlak.cz
Pohled přes Mardi Himal na Annapurnu II a Annapurnu IV. |
Pohled z údolí řeky Seti River až na posvátnou Machhapuchhre. |
Motorové rogalo cestovalo do Nepálu ve veliké dřevěné bedně. Nejtěžší součástí byla páteř s motorem. |
Pohoří Annapurny II a Annapurny IV. |
Pohled na Machhapuchhre a Mardi Himal. |
Pohled na pohoří Annapurny. V levé části je vidět pohoří s vrcholem Annapurny I, v pravé části pod křídlem motorového rogala je svatá hora Machhapuchhre. |
Machhapuchhre, posvátná hora, náš vstupní bod do pohoří. |
Pohled na nížší oblačnost zaplavenou sluncem v pohoří Annapurna Himal. |
Pilot a vedoucí expedice Honza Bém po rekordním letu, trošku omrzlý a hodně šťastný. |