"Aerolinky se snaží najít všechny možné způsoby, jak se významně odlišit od konkurence a nabídnout cestujícím něco výjimečného," vysvětlil Colin Bowman, marketingový ředitel australského Centra pro letectví pro server news.com.au.
Bar pro cestující nabízejí již běžně například Virgin Atlantic, V Australia či Emirates. Převratnou novinku v letecké dopravě představují sprchy, které zavedly Emirates před dvěma lety na palubě A380 pro klienty první třídy.
Cestující s Etihad, národními aerolinkami emirátu Abú Dhabí, a Emirates rovněž mají k dispozici osobní minibary. Řada dalších aerolinek pak postupně zavádí místo hromadného cateringu možnost objednat si jídlo na požádání.
Společnost Air New Zealand připravila loni pro cestující v ekonomické třídě zajímavou novinku zvanou Skycouch. Zákazníci si mohou zarezervovat řadu tří sedadel vedle sebe a rozložit je do pohodlné pohovky. O tento nápad již projevilo zájem dalších třicet aerolinek.
Německá Lufthansa v současné době technologicky řeší palandové postele, které by ráda nabídla cestujícím na dlouhých zámořských letech. Singapore Airlines již standardně poskytují svým zákazníkům v první třídě dvojlůžka.
Pozadu nezůstávají ani některé nízkonákladové společnosti. Australské Virgin Blue a Jetstar inzerují možnost zakoupit si víc prostoru na nohy. Americké Frontier Airlines zase vyčlenily víc prostoru pro celé první čtyři řady.
Indukční trouby a použití mobilů
Výrazným změnám podléhá i občerstvení a catering. Průkopníkem v tomto směru se stává Air New Zealand, který se v nejbližší době chystá vybavit všechna svoje letadla indukčními troubami.
Japonské All Nippon Airways zase drží prvenství v čepování sudového piva na palubě. Tuto lahůdku mohou vychutnat cestující na některých domácích letech této společnosti.
Některé aerolinky využívají nejnovějších technologických vymožeností a nabízejí na svých letech možnost naladit si placené televizní kanály, internet a nově dokonce i telefonování s mobilem či posílání textových zpráv. Hovory z mobilů představuje tento měsíc jako horkou novinku na některých svých domácích letech New Zealand Air. Z českého cenového pohledu je zajímavé, že textová zpráva stojí 0,80 novozélandského dolaru, což je v přepočtu zhruba 10 Kč. Za minutu odchozího hovoru bude novozélandský Vodafone účtovat 45 Kč a minuta příchozího hovoru bude stát zhruba 25 Kč.
Jiné společnosti experimentují s novými systémy, které cestujícím umožňují vytvořit si ještě před odletem vlastní filmovou či hudební knihovnu.