iDNES.cz

Test elektrokol

model kola kapacita změřená / čas / deklarovaná / nabíječ rychlost asistence (km/h) vyjmutí baterie (1-5) manipulace schody (1-5)
Apache Matto E3 16 Ah 0,62 kWh / 7:00 h / 608 Wh / 4 A 26,2 4 - nahoru, ok, nutno zamknout při vrácení 2
Apache Scalp Bosch Performance CX 0,59 kWh / 4:00 h / 500 Wh / 4 A 25,7 4 - nahoru, ok, nutno zamknout při vrácení 4
Apache Yamka MX 16 Ah 0,57 kWh / 7:30 h / 608 Wh / 4 A 26 5 - nahoru, ok 3
Author Elevation 0,49 kWh / 3:30 h / 500 Wh / 4 A 25,1 3 - málo místa - prohnutý rám 5
Author Empire 0,44 kWh / 3:30 h / 400 Wh / 4 A 25,2 5 - klasika, do strany 5
EasyBike Ego 1.0 0,41 kWh / 5:00 h / 475 Wh / 2 A 27 3 - standardní, lehce uvolněná při jízdě 1
Giant Dirt-E+ 2 Pro 0,42 kWh / 4:30 h / 500 Wh / 4 A 25,4 4 - plně integrovaná 4
Lapierre Overvolt AM 529i 0,45 kWh / 6.00 h / 500,4 Wh / 2 A 25,5 3 - plně integrovaná 1
Merida eBig Tour 500 0,44 kWh / 3:30 h / 504 Wh / 4 A 25,2 5 - klasika, do strany 5
Merida eSpresso 300 0,50 kWh / 3:30 h / 504 Wh / 4 A 25,8 5 - klasika, do strany 3
Moustache Samedi 27 Race 6 0,58 kWh / 3:30 h / 500 Wh / 4 A 26 4 - batere pod krytem 1
Orbea Wild FS 30 0,50 kWh / 3:30 h / 504 Wh / 4 A 26,1 2 - kryt baterie na magnet 4
Rock Machine Blizzard e90-27+ 0,51 kWh / 3:30 / 504 Wh / 4 A 25,9 2 - velmi náročné z downtube 2
Specialized Men's Turbo Levo FSR Comp29 nabíječ nebyl k dispozici 25,4 1 - chybí zámek baterie 5
Specialized Turbo Vado 4.0 0,55 kWh / 4:00 h / 500 Wh / 4 A 25,9 1 - chybí zámek, baterii stačí podebrat 1
Stevens E-Stoke 0,53 kWh / 4:00 h / 500 Wh / 4 A 25,8 5 - klasika, do strany 4
Trek Powerfly 5 0,49 kWh / 3:00 h / 500 Wh / 4 A 25,2 2 - chybí klíč, málo místa, ukazatel ukryt v rámu 3
Trek Powerfly 7 FS Plus 0,54 kWh / 3:30 h / 500 Wh / 4 A 25,4 1 - chybí klíč, málo místa, ukazatel ukryt v rámu 3

Vysvětlivky

0,45 kWh (450 Wh) – kapacita, která protekla ze sítě do baterie

6:00 h – doba, po kterou kolo indikovalo nabíjení (zaokrouhleno na 0,5 h dolů)

500,4 Wh – kapacita, kterou na baterii uvádí výrobce

2 A – výstupní proud z nabíječky (lze nazvat výkon)

Z těchto výsledků je zřejmé, že baterie tohoto elektrokola není dobíjena do 100 %, ale pouze cca do 80 %, protože do baterie doteklo cca 400 Wh. Zároveň je jasné, že dodávaná nabíječka 2 A není praktická pro denní nabíjení.

Rychlost asistence. Žádné kolo nevypínalo asistenci pod 25 km/h, a to je zásadní zjištění.

Hodnocení umístění baterie. Subjektivní, ale důležité. U nesnadně vyjímatelné baterie dojde s největší pravděpodobností za čas k jejímu poškození.

Nošení po schodech. Pokud kolo není za co pohodlně uchopit, snižuje se počet bodů.