Do EET se poštovna zapojila od 1. března. „Hlavním výsledkem EET bylo zpomalení obsluhy a delší fronty. Když lidé vidí, že je fronta až ke dveřím, tak se otočí a my ztratíme zákazníka,“ řekl Blaha.
V poštovně jsou pro prodej teplého a studeného občerstvení a suvenýrů dvě výdejní okénka. Kvůli velmi omezenému prostoru nelze přidat další. Za pěkného počasí se na 1 603 metrů vysoké Sněžce za den vystřídají tisíce lidí.
Vydané účtenky si podle Blahy bere jen velmi málo lidí. „A ti, co si účtenku vezmou, ji mnohdy venku ztratí nebo zahodí. Denně pak účtenky sbíráme, aby na Sněžce nebylo smetiště,“ řekl Blaha.
Neodebrané účtenky zatím skladuje v krabicích. „Už toho budou desítky kilogramů odpadového papíru,“ řekl.
Internetové připojení, které je podmínkou fungování EET, na Sněžce podle Blahy od března vypadlo několikrát do měsíce, někdy i na několik desítek minut. Evidenci tržeb pak poštovna do systému odeslala dodatečně.
Zavedení EET přišlo majitele poštovny na více než 60 000 korun. Hlavním nákladem bylo pořízení dvou počítačů, dvou monitorů a dvou tiskáren ke dvěma výdejním okénkům. „Obě tiskárny se postupně rozbily, a než se vrátily ze záruční opravy, museli jsme koupit nové. Takhle teď máme dvě tiskárny v záloze,“ řekl Blaha.
Přírodní Václaváky v ČeskuSněžka patří mezi nejkrásnější místa v Česku, která ale mají jednu velkou vadu na kráse: v sezoně je lepší se jim vyhnout. Velká parkoviště, restaurace, kiosky a přetížené silnice dělají z těchto lokalit malé peklo na zemi, přesto sem míří čím dál víc turistů a výletníků. A není důvod, proč by jich mělo ubývat. Přečtěte si: Přírodní „Václaváky“ v Česku. Fenomén, který nechceme, ale máme. |