Přibývá Čechů, kteří kupují zájezdy přes slevové portály.

Přibývá Čechů, kteří kupují zájezdy přes slevové portály. | foto: Profimedia.cz

Češi stále víc kupují dovolenou k moři na slevových portálech

  • 4
Češi na slevových serverech stále častěji kupují zájezdy k moři a roste i poptávka po tuzemských pobytech. Celkový obrat trhu dovolených a zájezdů na tuzemských slevových portálech podle vyhledavače slev Skrz.cz letos dosáhne už 1,5 miliardy korun.

Za první pololetí letošního roku si lidé koupili na slevových serverech zájezdy v hodnotě 600 milionů korun. Největší hráč na trhu, Slevomat.cz, letos prodá zájezdy v hodnotě 400 milionů korun.

Využíváte k nákupu slevové portály?

Nakupujte chytře přes VratnePenize.cz a vydělejte si stovky korun ročně. Desítky portálů jako např. Pepa.cz, Hyperslevy.cz, Nakupvakci.cz, Zapakatel.cz nabízí část peněz zpět z každého nákupu. Více ZDE

Na slevovém portálu Raketa.cz nakupuje pobyty asi 30 procent uživatelů. "Největší poptávka nyní v sezoně je po dovolené u moře v Itálii a Chorvatsku. Hodně zájemců také vybírá pobyty v Česku a wellness pobyty, kterých je v nabídce slevových portálů stále nejvíce," uvedl Jaroslav Stuchlík, manažer vyhledávače slev Raketa.cz.

Odborníci ze slevových serverů se shodují, že pobyty v Česku vedou před zahraničními, ale že během sezony se prodej zahraničních pobytů rapidně zvyšuje. "Z tuzemských pobytů jsou pro zákazníky atraktivní jižní Čechy, pobyty v lázních nebo letní pobyty na horách," informoval ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik.

Slevové servery prodávají cestovkám volné kapacity

Ze zahraničních dovolených vedou na slevových serverech tradiční destinace ve Středomoří a také Bulharsko. "Za rozšířením last minute zájezdů stojí přístup cestovních kanceláří, které zjistily, že slevové servery efektivně pomáhají vyprodat volné kapacity," řekla marketingová manažerka Slevomatu Jana Zahradníčková s tím, že oproti loňskému roku vzrostla poptávka po dovolené na tomto portálu o 300 procent.

"Chvíle pro last-minute na slevových portálech ještě přijde. Zatím se prodává spíše Chorvatsko a jiné středomořské destinace bez last-minute nabídky," dodal marketingový ředitel serveru Zapakatel.cz Vladimír Hlaváček.

Cestovkám se nelíbí prodej kvality za nízkou cenu

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) nemůže prodej zájezdů přes slevové servery nahradit autorizované prodejce. "Základní podmínkou pro zveřejňování zájezdů přes tyto portály je nabízet kvalitu za nízkou cenu, což je v cestovním ruchu v dnešní době velmi obtížné.

Naopak výhodou nabídky zájezdů přes slevové servery je pro cestovní kancelář cena za tento způsob reklamy, která je ve srovnání s ostatními formami daleko nižší," uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková.

Loni čeští turisté koupili od cestovních kanceláří 2,227 milionu zájezdů a dalších služeb, slevové portály se podle odhadu AČCKA na tomto prodeji podílely dvěma až třemi procenty.

Koupili byste si zájezd na slevovém serveru?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pátek 26. července 2013. Anketa je uzavřena.

NE
NE 539
ANO
ANO 257
,