náhledy
Ruský obr Sedov. Na 117,5 m dlouhé plachetnici tráví povinně jeden semestr studenti Maritime Academy v Murmansku.
Autor: Vladimír Šebela, iDNES.cz
Lodě měly během Sail Amsterdam přísná pravidla a rozpisy pro to, kdy se mohou plavit a jak daleko od sebe mohou být.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Vodu v amsterdamském přístavu brázdilo během letošního ročníku Sail Amsterdam 2015 okolo 5000 plavidel.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Aby v přístavu mohly kotvit velké plachetnice, museli organizátoři nechat částečně rozebrat most vedoucí z hlavní promenády na ostrov Java - eiland uprostřed přístavu.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Český zástupce na Sail Amsterdam 2015 přijel na zvláštní pozvání organizátorů. Pirátská plachetnice La Grace kapitána Josefa Dvorského vzbuzuje obdiv po celém světě.
Autor: Jakub Zdechovan, iDNES.cz
Pirátská posádka české korzárské lodi La Grace. Na fotce to není vidět, ale z jejich zpěvu tklivého trojhlasného kánonu nabíhala husí kůže.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Trojstěžňový bark Belem je poslední francouzskou obchodní plachetnicí z 19. století, která stále brází moře. Poprvé vyplula v roce 1896 jako nákladní loď, od té doby několikrát změnila majitele a s ním i vlajku. Délka 58 m, výtlak 800 tun.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Bývalá majáková loď Europa dnes pravidelně vyjíždí za panenskou přírodou a průzračnými vodami Jižního ledového oceánu kolem Antarktidy. Na vodu se spustila v roce 1911 pod německou vlajkou. Teprve v roce 1977 ji získali nizozemští majitelé a nechali ji přebudovat do současné podoby. Má netradiční rozložení 30 plachet včetně 6 přídavných. Délka 56 m, hmotnost 303 tun.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Plachetnice Dar Młodzieży (Dar mládí) postavená 1982 v polské Gdyni už vychovala více jak 15 000 kadetů obchodních lodí. S délkou necelých 109 m je součástí série šesti fregat postavených v polských docích. Zbylých pět si rozebraly námořní školy v bývalém Sovětském svazu.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Jedna z nejmodernějších klasických plachetnic je na vodě od roku 2011. Alexander von Humboldt II byla postavena jako čistě výcviková loď Německou federací námořního tréninku (DSST). Občas podniká cestu do Karibiku a k pobřejí Jižní Ameriky. Délka 65 m, hmotnost 763 tun.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Sail Amsterdam 2015 hostil také repliky historických plachetnic.
Autor: Jakub Zdechovan, iDNES.cz
Sail Amsterdam 2015
Autor: Jakub Zdechovan, iDNES.cz
Sail Amsterdam 2015
Autor: Jakub Zdechovan, iDNES.cz
Nedobytné plující vojenské pevnosti. Na snímku velitelská fregata HNMLS de Ruyter. Všimněte si chybějících oken, uplatňuje systém stealth.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz
Sail Amsterdam 2015 se účastnilo také 11 plachetnic organizace STI, které vychovávají mladé námořní kadety.
Autor: Vladimír Šebela, iDNES.cz
Závody netradičních plavidel během Sail Amsterdam 2015. Česká ŽIVÁ Velryba výtvarníka a performera Pavla Černého získala zvláštní cenu poroty.
Autor: Jakub Zdechovan, iDNES.cz
Sail Amsterdam 2015
Další ruský obr. Výcviková plachetnice Mir ne náhodou nese stejný název jako známá vesmírná stanice. Na vodu byla spuštěna v roce 1987. Délka 110 m, váha 2257 tun.
Autor: Jan Malý, iDNES.cz