S balonem do oblak. Co všechno musí pilot zkontrolovat před startem?

Seriál aktualizováno 
Ve čtvrtém díle seriálu S balonem do oblak vás seznámíme se všemi kroky, které musí pilot provést, než se vůbec dostane do vzduchu.

Každý let pro kapitána balonu začíná už několik hodin před startem, doma u počítače. Musí projít meteorologickou předpověď, zjistit rychlost a směr větru, ale i prověřit možnou trasu. V cestě by totiž mohly být zakázané bezletové zóny.

Na místě startu potom pilot musí zkontrolovat technický stav balonu, protože i sebemenší přehlédnutý detail může mít fatální následky. Průvodce naším seriálem, balonář Honza Smrčka, vám přímo před kamerou ukáže celý postup.

Začneme už příjezdem na startovní louku a přípravou koše. Zkontrolujeme a vyzkoušíme hořáky. Ukážeme, že správné nafouknutí obalu je velké umění. Podíváme se přímo dovnitř balonu a zjistíme, že kontrolovat se musí leccos i tam.  

A v tomto díle mimo původní plán zjistíte, jak moc je balonové létání závislé na počasí. I sebelepší předletovou přípravu může pokazit tak obyčejná věc, jako je déšť.

Autor:


Nejčtenější

Brány a soutěsky Strážovských vrchů. Neskutečný výlet pro milovníky skal

Panoramatický rozhled ze zříceniny Súľovský hrad

Skalní města bývají vyhledávaným cílem turistů. Súľovské skály vám pak k malebnosti přidají bonus v podobě...

Ať žijí duchové. Podívejte se, kde skřítkové a tesaři vylezli z mechu

A ještě jeden snímek z poválečných oprav chátrající památky

Vy cizáci, zmizte! Tak odháněl ze svého hradu rytíř Brtník nezvané hosty. Dnešní hrad Krakovec je ovšem na hosty dobře...



Silný žaludek a trpělivost s sebou. Na co se připravit při cestě do Indie

Hmyzí trus a znečištěný vzduch zabarvily původně bílou hrobku Tádž Mahal v...

Do druhé nejlidnatější země světa míří na přelomu roku tisíce cestovatelů. Indie je pestrobarevná a hlavně...

Tísnivé pátrání po starém Bejrútu. Jak jsem si užil lekci pomíjivosti

Centrální čtvrt v Bejrútu byla tak zničená, že se zatím neví, co s ní.

Bejrútu a Libanonu se dříve říkalo Švýcarsko Blízkého východu, dnes však je bohužel pravdou opak. „Bejrút už není tím,...

Byl jsem ve všech zemích světa dvakrát, tvrdí cestovatelský rekordman

Babis Bizas na návštěvě Crozetových ostrovů v roce 2013

Řecký cestovatel Babis Bizas se na svou první cestu vydal v roce 1976 ve věku 22 let. Od té doby se v podstatě...

Další z rubriky

Zaniklé tratě v Česku. Podkováňka se proplétala hlubokým údolím

Lokomotiva BS 200 při zkouškách na trati Skalsko - Chotětov. 50.4008883N,...

Ve dvanáctém díle seriálu Zaniklé tratě zamíříme na sever středních Čech, do okolí Mladé Boleslavi. Podíváme se na...

Nestárnoucí klenoty Nízkého Jeseníku. Pět zaručených tipů na víkend

Pasecký vodopád

Drsné náhorní pláně Nízkého Jeseníku skýtají na rozlehlém území nepřeberné množství úžasných míst, která nemají nikde...

Po stopách železné opony. Výlet do zapovězené oblasti u hranic s Rakouskem

Obec Litschau v rakouském příhraničí

Měří přes deset tisíc kilometrů. Dálková cyklotrasa Eurovelo 13 sleduje dlouhý pás bývalé železné opony z Norska až do...



Najdete na iDNES.cz