Diskuze

Murphyho zákony v letecké dopravě. Užitečná příručka pro cestující

Během čtvrtstoletí cestování po celé zeměkouli jsem strávil spoustu času v letadlech i na letištích. Míval jsem štěstí, typické maléry jako zpoždění zavazadel nebo zmeškání návazného letu se mi vyhýbalo. Pak to ale přišlo jako podle Murphyho zákona – když se může pokazit víc věcí, pokazí se většinou všechno najednou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

predevcirem jsme se s manzelkou vratili zpet do Australie po dovolene stravene castecne na lodnim zajezdu ze zapadni Australie do nekolika mist v jihovychodni Asii a zakoncene pobytem v Singapuru.

Kdyz jsme se nekdy po sedme vecer (3 hodiny pred odletem) dostavili na sing. letiste, na prepazce Qantasu / Emirates nam sdelili, ze letprovozovany Emirates bude nejspis prebookovany a oni hledaji dobrovolniky, kdo by se vzdali sedadel. Nahradou nabizeli: samozrejme garantovane spojeni v letu 24 hodin pozdeji, dokonce prislibili snazit zajistit stejna sedadla jako ta, ktera jsme vybrali 5 mesicu predem.

Dale: zdarma 2 zpatecni letenky Melbourne - Singapore v economy, platne 1 rok jako odmenu za vzdani se sedadel, presun do hotelu Grand Mercure taxikem a zpet na letiste pristi den, jidlo a obcerstveni nasledujici den v hotelu. Chteli na nas, abychom pockali pobliz po nasledujici hodinu, dokud nezavrou tuto prepazku a nebudou vedet s konecnou platnosti jak jsou na tom se sedadly. Zatimco jsme meli cekat, chteli nas poslat s poukazkou na veceri do jedne z letistnich kavaren. Souhlasili jsme.

Kdyz zacali papirovaci proces, dostali oznameni, ze prozatim to vypada, ze vsichni pasazeri se do letadla vejdou, tudiz zadna nahradni opatreni nebyla zapotrebi.  Skoda!;-)

Nasi pribuzni (rodice + 2 nactileti synove) takhle vloni za stejne situace dostali o 1 den prodlouzeny puvodne 3 denni pobyt v Dubaji na ceste mezi Prahou a australskym Brisbane, kde ziji. Jediny rozdil byl ten, ze odmenou za vzdani se sedadel dostali 4 zpatecni letenky Brisbane- Dubaj, platne 1 rok. Letos si k nim priplatili letenky Dubaj - Rim a Praha - Dubaj a udelali si dalsi dovolenou v Evrope.

R48o59b63e78r67t 68Č67e91p

9. 10. 2015 9:28

Byli jsme s manželkou v Brazílii v Riu a při odletu zpátky jí tvrdili, že nemá koupenou letenku a že do Brazílie nepřiletěla. Na argument, že kdyby nepřiletěla neměla by ústřižek z palubní vstupenky a nestála by před nimi krčily rameny a nezájem. Po několik urgencích to předali "vyšší" instanci a ona letěla přes Madrid a Londýn do Prahy a já jenom přes Londýn, jak bylo původně v plánu a tam jsme se zase shledali, protože jsem měl 6 hodin na přestup a ona mezitím stihla  i mezipřistání...:-)

možnosti

letěli jsme se ženou na prodloužený víkend (4 dny) do švédska. na letišti jsme zjistili, že kufr prostě nedorazil (pokaždé zažívám ten mírný tlak v břiše, kdy ten pás rotuje a kufr pořád nikde, ve švédsku se zastavil :-) a tak jsme to vyřídili, nahlásili a šli před letiště shánět taxík s příručními zavazadly a notebookem v ruce. do taxíku nám volali, že se kufr našel, že je momentálně ve skotsku a přiletí za námi do švédska za 5 dní (upozorňuji na první větu tohoto příspěvku :-) pointa: a víte, co? byl to jeden z nejúžasnějších prodloužených víkendů. nechtělo se nám utrácet za oblečení, tak jsme v poměrně luxusním hotelu nahlásili, co se stalo a ať se na nás nezlobí, že tam nejspíš budem v jedněch hadrech, nakoupili jsme spodní prádlo, to naše vrchní vždy pokropili testery parfémů v marketech a celá ta eskapáda nás hrozně bavila a dodnes na ni vzpomínáme. zjistili jsme, kolik věcí s sebou taháme zbytečně, takže vesměs stoprocentní přínos. kufr nás čekal na zahajovacím letišti, vše voňavé vyžehlené a sladkosti taky bodly ;-D žádnou náhradu jsme nevyžadovali. ((samozřejmě rozumím, že to z hlediska byznysových cest musí být strašná pruda))

2 1

J89a61n 20N25o34v78á88k

8. 10. 2015 17:59

Já měl kompletní sadu oblečení z Uruguaye (jedny trenýrky ještě mám) - bylo to do Montevidea na dva přestupy - z Prahy přes Schiphol a Sao Paulopři a kufr nedorazil. V letadle na té poslední fázi nás bylo pět (nejprázdnější let, jaký jsem zatím zažil) a tři jsme skončili bez zavazadla. Kufr mi na hotel doručili druhý den, jenže já potřeboval ještě před tím vypadat trochu líp než jako zmuchlaná hromádka v kraťasech, tak jsem nakupoval komplet oblečení od spodního prádla až po oblek. V tu chvíli mě to štvalo, ale teď na to už taky vzpomínám s úsměvem a ty trenýrky odmítám vyhodit, ačkoliv už jsou dost sepraný a v jednom místě děravý, což moje drahá polovička celkem těžce nese. :-)

možnosti

Před dvěmi lety jsem letěl s TAP Portugal do portugalska na prodloužený víkend, místo něho jsem 26 hodil trčel ve Vídni. Jak tak čtu tak bylo štěstí že jsem letěl z Vídně a ne z někama jinama. Letenku koupenou přez pelikan.sk mi dopravce nechtěl přebookovat na jiný let ten den, někteří měli to štěstí že odletěli s jiným přepravcem. Měl jsem letenku na další den s odletem v 8:00 (pravidelný odlet 14:30) a na pokoj jsem se dostal kolem půlnoci, samozřejmě bez zavazadla.. na letišti mi dali bez problému emergency pack který využívám dodneška :-) Ráno budík v šest, snídaně se ještě nepodávala a hurá na letiště, tam jsem zjistil že letadlo čeká na součástku co přiveze jiné letadlo z portugalska, tak jsem měl moře času do 14:00, alespoň jsem si koupil jizdenku do centra Vídně a trošku se tam porozhlédl...

Po příletu do Lisabonu jsem si stěžoval na chování společnosti a vyplnil dokumenty kvůli zpoždění letu. Po příletu zpět do Vídně jsem kontaktoval Tap portugal a po měsíci neodpovídání jsem se obrátil na český úřad pro civilní letectví. Ten případ předal do Rakouska a ti docela drsně po čtyři měíce masírovali TAP až mi nakonec těch 400€ poslali.

možnosti

Lepší jet vlakem, nebo lodí...:-P

1 2

J46a74n 69N23o18v86á49k

8. 10. 2015 7:21

To je jasný. Sednu v Budějovicích na parník a za pár týdnů jsem v Singapuru.

8 0
možnosti

Zajimalo by me, jak se autori budou domahat svych prav /napr. zpozdeni/ na napr. let. spolecnosti Cebu Pacific?

L25u86k31a71s 56C36o64d86r

7. 10. 2015 16:21

Na te historice o letani v Italii mi nesedi jedna vec. Pokud jde opravdu o zkuseneho leteckeho cestovatele, tak si pred nakupem letenek prece vyjede z flightstats statistiky dochvilnosti danych letu, podiva se, jestli se boarduje z mostu nebo busem, a navic v pripade "rizikovych letist" (jakym FCO kvuli italskemu chaosu bezpochyby je) nebude pocitat s tabulkovym MCT, ktery je dost casto jenom zbozne prani. Pokud clovek podobne veci ignoruje (at uz z nezkusenosti nebo umyslne), tak se potom nemuze divit, kdyz ma z letu kovbojku.

Neni take pravda, ze se posadka a pozemni personal prilis neangazuji v zajisteni prestupu pri zpozdenem letu. U dobrych aerolinek (SQ, CX, NH...) je asistence cestujicim s tesnymi prestupy pravidlem, byl jsem toho ostatne nespocetnekrat svedkem.

3 0
možnosti

ty jo, letam docela pravidelne ale tohle proste nesleduji... ;-D a zatim zadna kovbojka.. krom jednou kdy mi uletelo letadlo... ale vlastni chybou... a musel jsem se presunout do jineho mesta cca 200km ;-D

možnosti

Legrační příhoda při nástupu do letadla letos v dubnu na Heathrow, aneb nejenom v Itálii vládne chaos: Letadlo téměř na konci boardingu, stále přicházeli noví cestující, někteří si již neměli kam sednout. Letušky u již usazených pasažérů začaly kontrolovat boarding pasy, porovnávat sedačky atd.. Nakonec se ozvalo z palubního rozhlasu hlášení, který mě docela rozbilo: "This is a BA flight 268 to Prague. Who is not travelling to Prague please report yourself to any member of cabin crew." Kupodivu pár lidí se zvedlo .. nechápu jak mohli přejít přes turniket, kde se každý BP skenuje, ale prošli...

12 0

Zajímavé, autor cestuje 25 let , často lítá a nikdy asi neslyšel o seatguru.com , jinak by tyto užitečné www stránky zmínil ve svém článku.

Za druhé, vnitrostátní lety v Itálii stojí za prd, proto Italové cestují rychlovlaky a jsou v Římě z Milána či Benátek dříve a pohodlněji, než když letí Alitalií.

Velmi inspirativní jsou i cesty a zkušenosti tohoto cestovatele specializujícího se na cesty vlakem a trajekty. http://www.seat61.com/

Najdete tady i tipy a rady pro cestovatelskou výzvu: Trip Londýn - Singapur vlakem, který si můžete prodloužit do Austrálie nákladní lodí.R^

3 0

A98l11e66š 31G48i67l32l

8. 10. 2015 10:01

Nesouhlasím, obsah článku a web Seatguru spolu téměř nesouvisí. A dost bych se divil, kdyby byť jediný z autorů Seatguru neznal.

J66a48n 48S13y45s12e74l

7. 10. 2015 14:49

Pro tohle všechno existuje jednoduchý řešení - pokud možno nelétat, ale dojet všude po zemi. Ono to nejde všude, např. USA, Japonsko, Čína, Austrálie...atd. ale do řady evropských zemí se dá dostat busem, vlakem, lodí nebo autem. Odpadá hlavně ta buzerace s váhou a rozměry zavazadel a v neposlední řadě strach z létání.

1 7
možnosti

Anebo létat jen v USA, kde všechno funguje a vouchery na hotel a dostatečné občerstvení se předávají s úsměvem ;-D

3 1

Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami

21. března 2024

Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...

Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí

Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....

Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila

27. března 2024

Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...