Regiontour kraloval cestovnímu veletrhu GO v Brně

- Poutavě postavené stánky, zajímavé a někdy i překvapivé tipy pro cestování, dobré doprovodné programy, příjemná a mnohdy poměrně uvolněná atmosféra. Takový byl Regiontour, který byl součástí veletrhu cestovního ruchu GO'99, který se od 7. do 10. ledna konal v Brně.

Právě nabídka na Regiontouru byla tím nejzajímavějším, co se dalo na výstavišti v moravské metropoli vidět.
Návštěvníci zde mohli objevit mnoho zajímavých informací o České republice a jak se ukázalo, v tomto směru má naše země skutečně mimořádně mnoho možností. Domácí turistika je nejenom příjemným zpestřením ve chvílích volna, ale nabídka v Brně ukázala, že v dobách, kdy se státu ekonomicky právě moc nedaří, je i vhodnou alternativou k cestám do zahraničí.
Navíc průzkumy veřejného mínění ukazují, že skoro tři čtvrtiny všech našich občanů zřejmě stráví svoji letošní dovolenou právě doma.
Regiontour v tomto směru skutečně uspěl a kdo jej navštívil, mohl získat nejenom velké množství materiálů, brožurek či map o stovkách zajímavých míst, ale prakticky na místě si mohl přímo vytypovat i cíle, kam se dají podnikat v průběhu jakékoli roční doby krátké výlety po zemích českých, moravských a slezských. Ze zde dostupných materiálů se dá lehce sestavit dobrý program na cestování prakticky na celý rok.
Několik stovek vystavovatelů na této části veletrhu ukázalo, že síla brněnské přehlídky je právě na domácím poli.
Na Regiontouru byli i zástupci ze zahraničí a těm jednoznačně dominovala nabídka ze Slovenska. Desítky vystavovatelů našeho souseda byli příjemným doplněním domácí produkce.
Zatímco ale z návštěvy Regiontouru mohl odejít návštěvník spokojený, o samotném GO'99 se to tak jednoznačně říci nedá. Žádné velké překvapení se zde nekonalo. Jakoby se nad touto částí veletrhu (což se už projevilo i minulý rok) vznášela mlha, která právě v den zahájení akce panovala v okolí Brna.
Ty největší české cestovní kanceláře byly sice zastoupeny, ale protože už dnes mají síť svých poboček poměrně dobře vybudovanou a jejich katalogy na léto už jsou většinou nějakou dobu k dispozici, nic zvláštního vlastně ani lidem, kteří sem nepřišli za obchodem, ale pouze za informacemi, nemohly nabídnou.
Naopak například naše firmy, které vydávají mapy či průvodce, zde prezentací svých kompletních nabídek zaujaly.
Podobné veletrhy slouží i pro získávání informací o místech v cizině. Jenže ani v tomto směru GO příliš nepřesvědčil.
Už kromě zmiňované zajímavé prezentace ze Slovenska, byla jako tradičně na slušné úrovni široká nabídka z Rakouska, které zde většinou ostatním zemím předvádí, jak se mají zákazníci lákat a jak potom na cestovním ruchu dokáže země vydělat.
Poměrně dobře se role vystavovatele zhostila i Itálie.
Celkově však bylo přítomno necelých čtyřicet zemí, což není tak mnoho. Přitom zastoupení i turisticky velmi silných a Čechy hojně navštěvovaných států - jako jsou Španělsko, Velká Británie, Francie, Řecko či Německo - bylo spíše skromné a nepříliš výrazné. Takové Švýcarsko či Turecko chyběly vůbec a Spojené státy byly zastoupeny jenom firmou American Express.
Ani exotické země toho mnoho nepředvedly. Jedna z mála skutečně zajímavých nabídek pocházela ze severoafrické Libye.
Vítanou posilou každého veletrhu jsou expozice národních turistických kanceláří. Ani těch ovšem nepřijelo tolik, kolik by mohl návštěvník očekávat. To je ale škoda, protože právě ony přicházejí téměř vždy s ucelenou a dobrou nabídkou o jednotlivých zemích.
Některé zajímavé programy byly ke shlédnutí na doprovodných akcích. Například na GO Kameře, což byl druhý ročník festivalu cestovatelských filmů a fotografií, byly k vidění skutečně pozoruhodná a často unikátní díla.