Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kde se na kole vyřádí šílenec i dítě. Tip do nového areálu na Vysočině

aktualizováno 
Třicet kilometrů okruhů, z toho šestnáct kilometrů nových singletrackových úseků různých obtížností - takový je nový areál, který byl otevřen uplynulý víkend v Novém Městě na Moravě. Čeští milovníci horských kol dostávají další významnou zónu pro svůj koníček.

Novoměstské stezky pro horská kola navazují na tradici MTB závodění v Novém Městě na Moravě. Autoři projektu Lukáš Vlach a Jan Skřička, členové organizačního výboru Světového poháru horských kol, stezky koncipovali tak, aby si prožitky ze závodního pojetí horských kol užila co nejširší skupina cyklistů.

Cyklo Arena Vysočina

Je tu černý trail pro zkušené bikery s extrémními pasážemi, červený a oranžový pro zkušené jezdce, modrý pro začínající, zelená stezka vhodná i pro handicapované cyklisty, sjízdná na vozíčku nebo handbiku, a fialová stezka pro nejmenší.

„Chtěli jsme, aby v Novém Městě na Moravě vzniklo jakési tréninkové centrum, kde si své najdou vrcholoví sportovci stejně jako začátečníci nebo i malé děti a handicapovaní občané,“ uvádí Lukáš Vlach, hlavní stavitel singletracků v Cyklo Aréně Vysočina. „Singletracky v Cyklo Aréně Vysočina jsme plánovali pro všechny, kdo na kole jezdí stejně rádi do kopce jako z kopce a nevadí jim, když se jim při šlapání zvýší tep a taky se zapotí. Myslíme si, že takovýto koncept v ČR doposud chyběl a věříme, že si najde řadu příznivců,“ řekl Vlach.

Co je dobré vědět

• Snažte vybrat náročnost odpovídající vašim schopnostem. Nepřeceňujte síly!

• Náročné technické pasáže mají vždy snazší objízdnou alternativu

• Mapy stezek jsou k dispozici na Informačním centru v Novém Městě na Moravě, na recepci hotelu Ski nebo v bufetu pod lanovkou na Harusově kopci

• Od 1. listopadu do 14. dubna jsou stezky pro veřejnost mimo provoz a neudržují se

Podle úrovně trénovanosti a technických schopností si ze stezek vybere každý. Najde technicky nenáročné, zábavné a bezpečné stezky pro děti, přírodní stezky pro handicapované cyklisty sjízdné na kolečkovém křesle nebo handbiku, ale současně i skutečně náročné traily pro zkušené bikery, které svojí obtížností vycházejí z aktuálních trendů stavby tratí ve Světovém poháru horských kol.

Na síť singletracků budou postupně navazovat i silniční a MTB okruhy, kterými se cyklisté dostanou do nejrůznějších míst Žďárských vrchů a Vysočiny.

Síť singletracků v Novém Městě na Moravě byla budována podle celosvětově uznávané metodiky Trail Solutions Mezinárodní mountainbikové asociace (IMBA). Cyklo Aréna Vysočina v současné době nabízí stezky o celkové délce přes 30 kilometrů v pěti stupních obtížnosti:

World Cup Trail (černá / obtížnost 5* / 3 km)

Trail je koncipován jako imitace tratí světového poháru. Je to kompaktní okruh na malém prostoru s neustálými změnami směrů se spoustou zavřených zatáček, které bikery donutí často řadit, jít ze sedla a kolo rozjíždět prakticky od nuly. Rychlé střídání klesání a stoupání, náročné kamenité technické pasáže, které ve vysokých tepech technicky zvládnou jen ti nejlepší. Kdo chcete vyzkoušet, jak vypadají současné tratě Světových pohárů, World Cup Trail je tou správnou volbou.

Horse Class Trail 1+2 (1 červená / obtížnost 4* / 9 km - 2 oranžová / obtížnost 4* / 4 km)

Stejně jako při závodech světového poháru mají nejtěžší překážky objízdnou variantu, kterou stavitelé doporučují méně zkušeným cyklistům

Fotogalerie

Závody kategorie Hors Class jsou svým významem hned pod závody světového poháru. Okruhy bývají tradičně delší a tratě se rozkládají na větší ploše. Jejich technická náročnost se různí, ale zpravidla nechybí střídání změn směrů, kořenité technické pasáže ve výjezdech, prudké zatáčky a náhlé změny rychlosti, které donutí často řadit. Ke zvládnutí trati náročnosti Hors Class biker potřebuje opravdu umět ovládat své kolo.

Nejtěžší překážky na trailech Hors Class 1 a 2 mají vždy objízdnou variantu pro méně zkušené cyklisty, kteří si chtějí trail vyzkoušet a přitom si nevěří na přímou náročnou variantu nejtěžších překážek.

Warm-Up Trail (modrá / obtížnost 3* / 9 km)

Před každým tréninkem se je potřeba rozjet. Proto modrý trail nemá extrémní prudká stoupání nebo náročné kamenité pasáže. Je určen všem, kdo na kole rádi jezdí jen tak pro radost. Spousta zatáček, zábavy, žádný stres. Warm-up trail je svojí charakteristikou vhodný pro rodiče s dětmi a technicky méně zdatné cyklisty. Jeho obtížnost spočívá především ve správném vedení stopy a hladkém průjezdu zatáček.

Současně je vhodný pro rozehřátí všech zkušených bikerů, kteří se posléze chystají vydat na další obtížnější trasy. Komu bude stezka připadat málo technická, může zkusit zrychlit. Bude rázem překvapen, jak se se vzrůstající rychlostí obtížnost stezky rapidně zvýší .

Handy Trail (zelená / obtížnost * / 3 km)

Trail je určen rodinám s dětmi, které si chtějí vyzkoušet jízdu v terénu na nenáročné široké stezce v mírně zvlněném profilu. Stejně tak je svým profilem vhodný pro handicapované sportovce, kteří si chtějí na svém kolečkovém křesle nebo handbiku zatrénovat v terénu nebo jen tak vyrazit do přírody.

Může se hodit

Vysočina Arena, Nové Město na Moravě

Přístup pro veřejnost
po–ne: 7:00–9:00, 12:00–15:00 a pak od 18 hod.
Na dráhu je přísný zákaz vjezdu jakýchkoliv vozidel, včetně kol, kočárků a vstupu se zvířaty!

Je tu průjezd potůčkem, krátká mírná stoupání, a kdo se ve sjezdech pustí vyšší rychlostí, užije si spoustu zábavy při průjezdu zatáček. Stezka je záměrně široká dva metry, aby se na ní dalo bez problémů předjíždět a aby s každým cyklistou mohl vyrazit i jeho doprovod.

Baby trail (fialová / obtížnost ** / 1 km)

Trail pro ty nejmenší cyklisty. Spousta zatáček a spousta zábavy. Sklon stezky je takový, aby ji zvládly i děti na kolech s průměrem 16“. Na stezce nejsou žádné záludnosti, je maximálně bezpečná. Baby trail je postaven tak, aby se děti učily jistotě ovládání kola. Je navíc rozložen na opravdu malém prostoru v otevřené části lesa, tak aby rodiče na své děti po celou dobu jízdy viděli.

Autor:



Nejčtenější

Češi si v Astaně oblékli „boratovské“ plavky, skončili ve vazbě

Zelené plavky proslavil filmový snímek Borat z roku 2006 s hercem Sachou...

Skupina Čechů se chtěla z žertu vyfotit v kazašské Astaně v kultovních zelených plavkách, kterými zemi proslavil...

Turisté naházeli za rok do římské fontány 36 milionů, charita je nedostane

Před římskou fontánou jsou každý den takové davy, že je velice těžké se k jejím...

Peníze, jež turisté nahází do slavné římské fontány di Trevi, už nebude automaticky dostávat katolická charitativní...



Je to tady! E-kola naplno vtrhla na cyklostezky i do terénu

Moderní e-kolo Specialized Turbo Vado 4.0 pro jízdu po městě i pro výlety po...

Měl jsem pekelný sen. Sešla se naše parta na bikovou půldenní vyjížďku. „Doufám, že na vás nebudeme čekat,“ obrací se...

Kde sídlili Keltové i páni. Výlet za tajemnými hrady Drahanské vrchoviny

Repešský žleb

Podzimní lesy bez listí jsou ideálním obdobím pro hledání starých zřícenin, ze kterých toho mnoho nezbylo. Doslova...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se na novinky lyžařských areálů. Kde zdražili?

Zahájení lyžařské sezony ve skiareálu na šumavském Špičáku.

Lyžaři si v nadcházející zimní sezoně připlatí za permanentky v průměru o čtyři procenta víc než loni. Vyplývá to z...

Další z rubriky

Na kole za prohranou bitvou Napoleona. Putování okolím Ústí nad Labem

Další vodní plochou, kterou je možné se při cestě kochat, je Zámecký rybník u...

Pokud je pro vás ideální cyklistický výlet spojený nejen s poznáváním krajiny, ale i s místy, kde se psaly dějiny,...

Cyklistická óda na radost. Kubánci se opět vrací ke kolům

V uličkách kubánského dělnického města Cárdenas potkáte několik terénních...

Jízdní kolo, symbol krizových let, se na Kubě znovu vrací do módy. Oblíbili si ho turisté, ale i pro Kubánce je...

Je to tady! E-kola naplno vtrhla na cyklostezky i do terénu

Moderní e-kolo Specialized Turbo Vado 4.0 pro jízdu po městě i pro výlety po...

Měl jsem pekelný sen. Sešla se naše parta na bikovou půldenní vyjížďku. „Doufám, že na vás nebudeme čekat,“ obrací se...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.