OTÁZKA:
Dobrý den. Zajímalo by mě, jak vlastně zaměřujete kamery? Vidíte někde obraz, který snímají?
RC pilot
Jiří Pruša:
Nejdříve jsem létal jen s jednou kamerou na ostruze a tu jsem ovládal přes místní wifi. Často to ale vypadávalo a nikdy jsem si nebyl jistý, jestli natáčí nebo ne přestože tablet ukazoval že ano. V tabletu jsem měl možnost obraz vidět a dokonce ho zoomovat, ale to se nedá moc zvládat, pokud letím sám. Takže nyní to dělám tak, že mám tři kamery pro získání různých úhlů snímků a před letem je všechny spustím a nechám běžet. Žádný obraz nevidím ale celkem dobře vím, kam míří a podle toho se snažím letět. Kamery vydrží tak 2,5 hodiny, takže se toho dá stihnout celkem hodně. Ještě to pak doplňuji ruční kamerou - na to je ale lepší mít spoluletce.
Zdravím
JP
p.s. omlouvám se, že mi to tak dlouho trvalo odpovědět, ale iDnes mi dali špatné heslo a já jsem se nemohl do systému dostat
23.6.2014 22:05
OTÁZKA:
Ahoj Jirko
Delas to krasně!
Drzim palce zavidim-co ale furt ty turbulence:)
Beru si rovnou Kinedril.
Nazdar P
Petr Nikolaev
Jiří Pruša:
Ahoj Petře a díky moc. Těším až proletíme naši trasu a Ty mě naučíš jak filmovat!
23.6.2014 22:06
OTÁZKA:
Zdravím Vás pane Jiří.
Není to tak dávno, co jste se vrátil z Kanárských ostrovů a už lítáte nad ostrovy Severního moře:-). Kde plánujete příšti cestu po návratu zpět do Příbrami? Nebo to je letos poslední cestování? Přeji hodně pěkného počasí , příznivého větru a málo turbolencí.
Roman Zemánek
Jiří Pruša:
Dobrý den a díky za milý dotaz. Letos mám příležitost se létání věnovat docela dost a tak chci udělat celkem 4 velké cesty - druhou už budu končit. Třetí jsou ostrovy Baltického moře - to bych rád někdy v srpnu a čtvrtá jsou pak ostrovy Jaderského (chorvatské) a Egejského moře (řecké) - to bych rád zvládnul někdy v říjnu. Všechny tyto cesty by se měly objevit na iDNES podobně jako ty dvě první. S pozdravem JP
23.6.2014 22:09
OTÁZKA:
Dobrý den, pane Jiří. Jsem nelétavec, takže mě moc zajímá, co jsou ty turbulence, o kterých píšete? Co to vlastně znamená?
Andrea
Jiří Pruša:
Turbulence se dá popsat jako chaotický pohyb vzduchu. Když do něj vletí letadlo, tak si to s ním podle libosti pohazuje různými směry. Ve velkém letadle to obvykle nebývá tolik cítit, protože je to velká masa hmoty, ale v malém je to podstatně citelnější. Zdroje turbulencí jsou v principu dva - teplé stoupavé proudy, tzn. především v létě během dne, kdy sluníčko zahřívá povrch země a teplý vzduch stoupá nahoru. Druhým zdrojem je pak vítr narážející na překážky v podobě hor a kopců. Vítr běží po úbočí nahoru a za vrcholem kopce/hory vytváří tzv. rotor, ve kterém se otáčí rozházený vítr, který je pro letadlo, které do něj vletí velkým zdrojem turbulence - čím větší vítr a čím vyšší hory, tím se může větrná turbulence dostat výše - řádově i v kilometrech výšky.
23.6.2014 22:18