Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Počasí nic moc, ale cesta do C2 je ale zajištěná

  9:54aktualizováno  9:54
Vladimír s Láďou vyfixovali 600 výškových metrů z prvního tábora (C1) až do míst, kde by mohl stát C2. Ráno vyrazili z C1 v 7:30. Do miniaturního sedýlka na konci skalního pilíře pod nevyhnutelným nástupem doprava do ledopádu, kde jim došly fixy a kde by se prý našlo místo pro jeden stan C2, dorazili kolem 14:30.

(GPS souřadnice a polohu C2 na mapě pošleme, až místo druhého výškového tábora upřesní a GPS-kou zaměří Robin s Kaldou, kteří se nahoru chystají zítra, tj. v neděli, a kteří najdou vhodné místo a postaví C2).

Doktor Libor dopoledne sám odešel s vynáškou do C1 a odpoledne se vrátil do BC.

Robin s Kaldou a Alicí odešli ve dvě hodiny odpoledne z BC a vynesli do C1 jeden fix a své osobní věci potřebné pro další výstup. V C1 udělali kolem páté odpoledne nudlovou polévku shora se vracejícímu Láďovi s Vladimírem.

Robin s Kaldou se zítra vydají nahoru postavit C2, Alice půjde za nimi.  Zda v C2 všichni hned přespí, ještě není jasné, ale je to pravděpodobné.

Na notebook jen po dobrém
Jana dnes strávila celé dopoledne se svým zpravodajským notebookem, který úspěšně 'okoukal místní mentalitu' a dává si se vším patřičně načas. Když je mu však dopřána patřičná péče (otírání antistatickými utěrkami, pečlivé dodržování provozní teploty - ani horko ani mráz, což je trochu obtížné, noci u Jany ve spacáku a nepřetěžování ramky "náročnými" úkoly), pak seká dobrotu.

Luboš se marně snažil oživit svůj notebook, věnoval se nabíjení vysílaček a všeho, co se nabít muselo a otestoval expediční sprchu.

Cesta do C2: žádná procházka
Prvních 200 metrů k samotné skále vede po strmém suťovisku s ledovým podkladem, který je přerván několika trhlinami. Pak následuje 600 výškových metrů ve skále. Prvních cca 100 výškových metrů k tzv. Hrušce je nejobtížnějších - jedná se o terén obtížnosti v průměru IV se dvěma místy obtížnosti V, které dávají dohromady něco kolem 30 metrů.

Nad Hruškou se jedná převážně o trojkový terén v lámavé břidlici občas promíchané se žulou (v cestě dole převažuje žula, nahoře břidlice). Kluci na cestu z prvního tábora nahoru spotřebovali 550 metrů fixních lan do skály a dalších 200 metrů na přístupové suťovisko.

Do cesty je nejlepší nastoupit ráno kolem sedmé kvůli přístupovému suťovisku, které je ještě zmrzlé a jakžtakž drží pohromadě. Z C1 doporučují Láďa s Vladimírem vyrážet jedině s helmou. V cestě není zima, vede v závětří a je přístupná životodárným slunečním paprskům. Teplo sice uvolňuje kameny, které jsou jinak jen přimrzlé, žádné větší nebezpečí však nehrozí.

Cesta vzhůru z C1do C2 je podle prvních zpráv dost fyzicky namáhavá. Uvážíme-li, v jaké se pohybujeme nadmořské výšce a že obvykle každý nese na zádech nějaké to kilo materiálu, není se čemu divit.

Napsáno v sobotu 27. září

V pátek před polednem se roztrhly mraky a my uviděli poprvé naživo naši horu, Peak 38 (vlevo). Náš sirdár Niru hned na našem cortenu zapálil vonné tyčinky a my všichni jsme se jako u vytržení dívali na kopec, který se před námi náhle zjevil.

Autoři:




Nejčtenější

Na západě Francie se můžete přes Airbnb ubytovat třeba v letadle.
Recept na nudu na cestách. Noc v letadle, věži či perníkové chaloupce

Sdílená ekonomika nerezonuje jen v oblasti služeb pro přepravu osob, ale také na poli krátkodobého ubytování. Celosvětová platforma Airbnb získává stále více...  celý článek

V Kerkyře na Korfu je nejmenší přistávací ranvej v jižní Evropě
VIDEO: Káva a letadla nad hlavou. Provoz na nejkratším letišti Evropy

Na Korfu je nejmenší přistávací ranvej v jižní Evropě. Piloti musí mít speciální výcvik, neboť z jedné strany je moře a z druhé nejvyšší hora Korfu...  celý článek

Jezero Como patří k těm lokalitám, kam se dá z Česka snadno zaletět na víkend....
Kam létat v zimě: k moři v Maroku se dá dostat už za pětistovku

Nebe nad Evropou nikdy nebylo tak plné, ceny za leteckou dopravu tak nízké a pro cestovatele z Česka se nově přibližují i některé destinace, do kterých...  celý článek

Kotelský potok pramení ve Velké Kotelní jámě nedaleko Vrbatovy boudy a táhne se...
Vodí turisty na zapomenuté stezky Krkonoš, zná cesty budařské i dřevařské

Jana Tesařová v Krkonoších rozplétá pavučinu horských pěšin, svážnic, stezek a zanikajících chodníků. Pronikla až do míst, o kterých se návštěvníkům hor ani...  celý článek

Tak samozřejmě, polévání slečen v bikinách šampaňským je přesně to, o čem muži...
Ostrov bude plný sexu, drog a alkoholu, láká na svou dovolenou agentura

Neomezený sex, dvě dívky denně, vstřícný postoj k drogám, alkoholu a jídla, co hrdlo ráčí. Čarokrásné pláže, party na jachtě. Ony čtyři dny na soukromém...  celý článek

Další z rubriky

V Kerkyře na Korfu je nejmenší přistávací ranvej v jižní Evropě
VIDEO: Káva a letadla nad hlavou. Provoz na nejkratším letišti Evropy

Na Korfu je nejmenší přistávací ranvej v jižní Evropě. Piloti musí mít speciální výcvik, neboť z jedné strany je moře a z druhé nejvyšší hora Korfu...  celý článek

Japonští turisté před bazilikou Sacré-Couer
Čekají Paříž z filmů a realita je šokem. Japonci z toho i zvracejí

Paříž, město lásky a světel, je především díky filmům a seriálům známá jako jedno z nejromantičtějších míst na světě. Ovšem pro některé turisty je realita tak...  celý článek

Ovšem typickým provensálským zákuskem jsou sýry. Většinou dostanete na výběr...
OBRAZEM: Nejlepší je zažít Provence na talíři. Jídla, na která nezapomenete

Když se rozhodnete vydat do Provence, asi se vás všichni budou ptát na víno a na levanduli. Přitom to nejlepší z této jižní části Francie se odehrává na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.