„Pocházím z Prahy, kde jsem vystudoval ČVUT, obor spalovací motory a vývojové inženýrství. V roce 2005 jsem ale chtěl trochu cestovat, proto jsem odjel na Nový Zéland,“ začíná své vyprávění dnes dvaatřicetiletý Petr.
Hned přiznává, že začátky u protinožců nebyly příliš snadné. Pracoval na vinicích a učil se anglicky, ve volném čase cestoval. A pomalu se začal poohlížet po práci v oboru, jenž vystudoval.
Nová naděje pro záchranné složky
Usmálo se na něj štěstí a byl vybrán na inženýrskou pozici do firmy Martin Jetpack, která sídlí ve městě Christchurch. „Cílem této firmy bylo vyvinout jetpack, který se dostane i do míst, kam helikoptéry a jiné dopravní prostředky nemůžou,“ říká Přibyl.
Se svým unikátním produktem slaví malá novozélandská firma úspěch prakticky po celém světě. Na příští rok plánuje rozšíření výroby a brzy chce také zahájit komerční prodej těchto dopravních prostředků.
Ne příliš rozměrný stroj má nosnost 320 kg a dokáže letět rychlostí až 74 km/h. Jeho doletová vzdálenost je 50 km.
„Jsem rád, že v takovéto firmě mohu pracovat a že se můžu podílet na projektu, který má smysl. Rád bych zde v práci, ale i na samotném Novém Zélandu, ještě nějaký čas zůstal,“ říká český inženýr a dodává, že bližší plány do budoucna si zatím nedělá.
Větší respekt a pohoda mezi lidmi
Se životem na ostrovech je nadmíru spokojený. „Nejde jen o to, že je tu krásná příroda, ale i lidé tady jsou příjemnější. Je tu cítit větší respekt mezi lidmi než u nás v Čechách. Zélanďani jsou vyrovnanější než Češi, díky čemuž je tady celkově taková větší pohoda,“ uzavírá vyprávění o svém splněném novozélandském snu Přibyl.
V posledním díle seriálu Novozélandský sen kromě toho vysvětluje, na jakém principu unikátní jetpack pracuje, kolik stojí a jak je to s licencí na jeho provoz a pilotování.