Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Otestovali jsme vítězné MTB enduro. Jede jako raketa

aktualizováno 
Horské kolo Canyon Strive CF 8.0 je čistokrevné enduro. Přesně splňuje nároky na moderní hodně zábavné horské kolo. Tedy kolo do těžkého terénu, které jede hlavně výborně z kopce, ale zároveň na něm lze téměř jakýkoli kopec vyjet. Není divu, že vyhrálo první cenu na jarním veletrhu FOR BIKES v Praze.

Horské kolo Canyon Strive CF je čistokrevné enduro | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Výborná geometrie, lehký, ale pevný rám, skvělé pružící/tlumící jednotky s ďábelským zdvihem 160 mm, trendová kola 27,5". Toto kolo je synonymem svobody a volnosti pohybu v terénu.

Pokusů měnit za jízdy geometrii a zdvih kola už tu bylo hodně, ale ten od Canyonu vypadá hodně povedeně. Funguje snadno a proměna kola ze stoupavého „téměř“ XC speciálu (kola pro rychlou až závodní jízdu v lehčím až středně těžším terénu) na hodně sjezdově laděné enduro a zase zpět je dokonalá.

Ve sjezdu pak jede jako raketa.
Testování horského kola Canyon Strive CF

Jeden stisk za jízdy a máte jiné kolo

Technologie Shapeshifter umožňuje nastavit geometrii, zdvih a celkovou dynamiku odpružení za jízdy jediným stiskem páčky. Systém tvoří plynový píst umístěný v přepákování tlumiče, který ovládáte páčkou přímo z řídítek. Jednoduchým přepnutím tak přenastavíte charakteristiky mezi DH (sjezdovým) módem s ploššími úhly a 160 mm luxusního zdvihu a XC módem s příkřejšími úhly a 130 mm zdvihu pro extra efektivitu.

Fotogalerie

Chválí i odborníci. „Mění se jak geometrie (sedlový a hlavový úhel), tak výška středu a hlavně zadní zdvih, zkrátka během pár zlomků vteřin je tu jiné kolo. My jsme testovali ještě o chlup vyšší model 9.0 pro květnové vydání časopisu Velo a v hodnocení jsme nešetřili superlativy,“ řekl iDNES.cz Martin Raufer z časopisu Velo.

„Skvěle laděné pružící jednotky (vidlice a tlumič) patří k nejlepším vůbec, vynikající je také komponentové vybavení. Otázkou, na níž zatím neznáme odpověď, je životnost těsnění pístku ShapeShifter. Vyplatí se pozorně číst návod a pohrát si s individuálním nastavením, aby kolo dávalo vše, co umí. Zkrátka mít zkušenost, nebo dobrého rádce pro nastavení kola,“ dodal Raufer.

Downhillová raketa pro fajnšmekry

Testujeme vítěze z FOR BIKES

Canyon Strive je druhým výrobkem, který získal nejvyšší ocenění v anketě na nedávném veletrhu FOR BIKES v Praze. Prvním je cyklohelma POC AVIP Octal MIPS

Musíme přiznat, že nastavení kola tedy není žádná legrace, je to záležitost pro opravdu šikovné ručičky. Také těch páček na řídítkách není málo: zmíněný ShapeShifter, ovladač hydraulické sedlovky, řadící páčky... Ale stojí to za to.

Kolo nás velmi příjemně překvapilo už v jízdě po rovině a pak hlavně do kopce. Dvojpřevodník se ukázal jako ideální i pro méně „namakané“ jedince, dají se s ním vyšlapat docela slušné stojky.

Páčka ShapeShifteru, která mění zdvihy.

Páčka ShapeShifteru, která mění zdvihy.

Páčka, která mění výšku sedlovky.

Páčka, která mění výšku sedlovky.

Ale není to žádný univerzál na celodenní ježdění, i když  by se s ním tak jezdit nakonec i dalo. Tohle kolo už něco stojí (námi testovaná verze stojí 105 tisíc korun) a je určeno pro fajnšmekry. Pro takové, kteří chtějí tvrdé sjezdy, ale k nim se dopracovat relativně komfortně po vlastní ose.

Jízda dolů je pak lahůdkou. Tlumící prvky skvěle pracují, vepředu chytá nerovnosti plášť Continental Trail King Black Chili 2.4, vzadu je pak ten samý, ale o dvě desetiny užší. A Strive se chová téměř jako sjezdová raketa.

„Domnívám se, že Strive ocení lidé, kteří na biku opravdu jezdí, kteří jezdí tvrdě a pro zvládnutí terénu zasunou sedlovku hodně dolů, a kteří také neohrnují nos ani nad pořádnými stoupáními a umějí ze všech sil šlápnout do pedálů. Ti se handicapu nedočkají za žádné situace. Pro projížďky Polabím je to zbytečný luxus, jehož výhody ve zdejším terénu ani nedoceníte,“ vysvětluje Martin Raufer.

Autor:




Nejčtenější

Další vodní plochou, kterou je možné se při cestě kochat, je Zámecký rybník u...
Na kole za prohranou bitvou Napoleona. Putování okolím Ústí nad Labem

Pokud je pro vás ideální cyklistický výlet spojený nejen s poznáváním krajiny, ale i s místy, kde se psaly dějiny, přesměrujte svoji pozornost na sever Čech....  celý článek

Nebezpečím jsou pro cyklisty nepozorní řidiči i koleje.
Narazil do dveří, spadl na kolejích. Rady, jak přežít jízdu na kole

Řidič otevřel dveře auta, cyklista do nich narazil a zemřel. Muž na kole přejel zpomalovací práh, spadl a oživit ho už nedokázali. To jsou příklady nehod...  celý článek

Jezero Onneto na úpatí sopky Meakan
Mlha a medvědi ostrova Hokkaidó. Výlet do snového Japonska bez turistů

Nejodlehlejším místem celého Japonska je poloostrov Širetoko, který vybíhá jako severovýchodní cíp ostrova Hokkaidó do Ochotského moře. Stejnojmenná rezervace...  celý článek

Čerpací stanice pro lodě na ostrově Ugljan
Chorvaté otestovali své mariny. Vítězem je přístav na ostrově Krk

Plachtění na jachtě podél jadranského pobřeží v Chorvatsku je stále populárnější i mezi českými turisty. Podívejte se, které mariny ocenili jako nejlepší sami...  celý článek

Další z rubriky

„Dnes už jsou bicykly o něčem jiném. Mají kola 29 palců, všechno je lehké z...
Hurikán, přepadení a 107 defektů. Jako první Čech objel svět na kole

Deset let příprav, tři roky dobrodružného cestování a pak dvě desítky let vzpomínání. V září uplyne 20 let od chvíle, kdy jeden z nejznámějších českých...  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Hrad Sklabiňa. Někdejší sídlo Turčianské župy lehlo popelem až rukama...
Skromné a tiché Slovensko. Cyklovýlet po Turčianské magistrále

Turiec je malebná slovenská kotlina sevřená horami ze všech stran. Velice estetická krajina s pohádkovými přírodními scenériemi a absencí masového moderního...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.