Od Máchova jezera na hrad Bezděz

Pokud se vypravíte na návštěvu Doks a tamního památníku Karla Hynka Máchy, vezměte si s sebou i kolo. Romantické okolí Máchova jezera nabízí příležitost k příjemnému cyklovýletu. Trasa měří 44 km, vede po okresních silničkách a místy po zpevněných cestách. Čeká vás několik krátkých stoupání, ale i příjemných sjezdů.

Z Doks se vydejte po cyklotrase okolo Máchova jezera, jež nechal vybudovat v roce 1366 Karel IV. jako vodní rezervoár. Jezero je známé jako rekreační středisko s písčitými plážemi a dobrými podmínkami pro různé vodní sporty.

Ve Starých Splavech přejedete trať a po třech kilometrech mírného stoupání přijedete na Novou Skalku, odkud vzápětí sjedete do Staré Skalky. Na rozcestí se dejte doprava a přibližně po jednom kilometru ve Zbinách odbočte opět doprava. Po silnici kolem Starého Bernštejna na Berkovském vrchu vystoupejte do Horky.

Po chvíli se dostanete až na křižovatku s hlavní silnicí. Na tomto místě se dejte doleva, po dvou kilometrech uhněte doprava na zpevněnou cestu a přes Korce sjedete do Ždírce. Tam se napojte na silničku, která vás po pěti kilometrech přivede na rozcestí za Luka. Tady začíná zhruba tříkilometrové stoupání až na Bezděz.

HRAD BEZDĚZ
Otevřeno:

duben: sobota, neděle 9:00 - 16:00, květen - září: denně kromě pondělí 9:00 - 17:00,  říjen: sobota, neděle 9:00 - 16:00
Vstupné:
50 Kč, snížené 25 Kč, rodinné 110 Kč

Na Bezdězu
Hrad dal postavit roku 1260 Přemysl Otakar II. Po jeho smrti se stala pevnost vězením pro nezletilého následovníka českého trůnu Václava II. Koncem 16. století byl hrad opuštěn. Do roku 1775 tu pak byl Benediktský klášter, který zrušil Josef II. Dnes je odtud z rekonstruované zpřístupněné věže krásný výhled do kraje. Vidět je Máchovo jezero, Ralsko, Ještěd, Jizerské hory, ale i Krkonoše.

Z hradu sjeďte po značené cyklostezce na Mariánskou cestu, zahněte vlevo na Novohospodářskou a přijedete na rozcestí U Tří borovic. Zde odbočte vlevo a po dvou kilometrech jste zpět v Doksech.