Obr na trhu on-line cestovek

Španělská společnost Amadeus, která se zabývá především rezervací hotelových pokojů a prodejem letenek, koupí další on-line cestovní kanceláře. Firma tak hodlá reagovat na rostoucí konkurenci na trhu a zajistit si expanzi v mezinárodním měřítku, řekl dnes ředitel firmy Miguel Vermehren. Amadeus má v oblasti svých jádrových aktivit asi třetinu světového trhu, vedle své základní činnosti se ale stále více zaměřuje na nákup cestovních kanceláří. V posledních měsících koupila cestovní kanceláře ve Spojených státech a v Austrálii, nyní ale usiluje o rozšíření svého portfolia.

"V této oblasti jsme oportunisté, během roku či roku a půl chceme získat celkové geografické pokrytí," řekl Vermehren v rozhovoru s agenturou Reuters. Firma se chce především soustředit na internetové "cestovky" známých jmen, a to především v Číně, Japonsku a Indii. V rámci Evropy je záměrem firmy expandovat ve
Francii, Německu a Británii.

Společnost Amadeus, jejímž majoritním vlastníkem jsou tři evropské aerolinky, tento měsíc v Austrálii koupila internetovou cestovní kancelář travel.com.au, spolu s internetovou společností Terra Lycos ale získala majoritní podíl také v americké cestovní kanceláři OneTravel.com. Největší akvizicí z poslední doby je ale nákup konsorcia 9000 cestovních kanceláří v USA za 95 miliónů dolarů s názvem Vacation.com.