Tehdejší turecký sultán však nakonec nedal souhlas ke stavbě, protože nevěřil, že by smělý projekt mohl být uskutečněn.
Původní most měl být zbudován z kamene a měl být dlouhý 346 metrů. Příznivcům projektu v čele s norským umělcem Vebjoernem Sandem se nakonec podařilo získat pro realizaci projektu norské ministerstvo dopravy a nákladem 1,36 miliónu dolarů postavit alespoň stometrovou verzi mostu ze dřeva. Bude sloužit jako osm metrů široký přechod pro pěší přes dálnici E-18 asi 35 kilometrů jižně od Osla.
"I tak je to ale vůbec poprvé, co byl některý z Leonardových architektonických návrhů realizován tak, aby sloužil původnímu účelu. Zatím byly postaveny jen různé makety, toto je první funkční konstrukce," říká Sand. "Je to nádherná směs funkčnosti a estetičnosti. Mohl by být postaven z jakéhokoli materiálu a v jakékoli velikosti, protože principy stavby jsou správné." Slavnostního otevření mostu, tvořeného třemi nosnými oblouky, se zúčastnila i norská královna Sonja.