Diskuze

Nejvíc závad mají kola ze supermarketů

Někteří cyklisté stále podceňují přípravu kola na sezonu. Nesprávné seřízení přitom snižuje bezpečnost jízdy. "Kolo má mít dobré jízdní vlastnosti a musí být po technické stránce v pořádku. Když není dotažené řízení, může to být životu nebezpečné," vysvětluje Zdeněk Ulrich z hradeckého servisu Cyklobar.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

Kozlík_

15. 4. 2010 16:44
Dobrá reklama

Nejdřív tu píšou články o kolech, vybavení atd. kde bych hádal, že jde o stroje od 50tis. výše. Teď zas zmiňují kola z hypermarketů. Myslím, že běžně lidi jezdí na kolech za 10-30 tisíc. Kdo jezdí málo, tak na co drahý stroj. Kdo najezdí hodně, tam to smysl má, ale tomu tento článek moc neříká.

Opravy, seřízení, čím víc dokáže člověk sám, tím lépe. Nejde jen o cenu, ale o neustálé udržování seřízení kola. Při závodech na kole mechanik pracuje po každé etapě. Kdo neumí, tak servis je jistě na místě.

Ale ten člověk ze servisu mi nepřijde jako odborník. U širokých pneumatik (35) mám na pneumatice napsaný tlak 5 nebo 6 atm. Užší pneumatiky mívají tlak vyšší. Hlavně ne české pneumatiky, jednak deklarují nižší tlak, pak ten tlak nevydrží. Buď dlouhodobě, nebo se vyboulí po straně. Kvalitní pneumatika vydrží velký tlak, bez jakékoli deformace. Jezdit na měkké pneumatice, to znamená ničit si ráfky.

0 0
možnosti
K

Kozlík_

15. 4. 2010 16:46
Re: Dobrá reklama

Vyplatí se trošku kvalitnější pneumatiky, pak se ušetří, že nejsou píchlé duše. Duše - tak podstatná kupodivu není, pneumatika je důležitější. A český výrobce, nic moc. Radši zahraniční, nemusí být nutně Schwalbe ( s těmi mám dobrou zkušenost).

0 0
možnosti
E

Ebo

15. 4. 2010 15:20
no...

..nahuštění je sranda.. hlavně člověk musí mít kvalitní duše a né Barum-Rubena ..Jsem jednou odpoledne nahustil po výměně za píchlou jednu tuhle Rubenu.. nechám kolo stát...jdu si po svém .. a najednou večer rána jako z děla a duše prostě "prdla".. přitom to nebylo přehuštěné

0 0
možnosti
RPFFF

Rudý přízrak fights for freedom

15. 4. 2010 15:31
Re: no...

jj, ja pichnul kolo, tak jsem vymenil dusi a mel jsem pac jsem neznal nahradni dusi Rubena a jedu a kousek od domova rana a von mi vystrelil ventilek - z kola to neodlitlo pac se to utrhlo i s kusem gumy a prehusteny to taky nebylo, dyt jsem to hustil v terenu minipumpickou, takze jsem byl rad, ze jsem to vubec nejak nahustil. :-/

0 0
možnosti

Jeffer

15. 4. 2010 15:13
Kto nemá

Kto na to nemá čas, náladu, skúsenosti a podobne, dá bicykel do servisu. Ja som si svoje tri kusy (komponenty Deore, Dura Ace/Ultegra, Favorit/Sachs) postavil sám a sám si ich udržujem (občas podľa nálady dám centrovanie servisu, ale posledne pri poloradiálnom zapletení zadného kolesa som si ho robil radšej sám). Na reťaz je nitovač (od cca 200-300 korún, len Shimano HG je potvorstvo, ktoré radšej nekupujem). "Bicykel" zo supermarketu nie je dobrý na vôbec nič, ani do zberných surovín.

0 0
možnosti
P

Premek11

15. 4. 2010 15:01
Neni supermarket jako supermarket...

Samozrejme, ze vetsinou to jsou sunty. Ale ted jsem potreboval kolo pro dceru crossku. A nahodou jsem v Nemecku natrefil na kolo s supermarketu - cele v Deore (krome presmykace) - za 250 EURO! No nekup to :-)

0 0
možnosti
RPFFF

Rudý přízrak fights for freedom

15. 4. 2010 15:03
Re: Neni supermarket jako supermarket...

asi v clanku mysleli cesky supermarket. (blijici smajlik)

0 0
možnosti
SS

Platebni doklad SIPO 14.364 Kc

15. 4. 2010 14:56
POZORUHODNÉ

stejně je to sranda , jak se všechno mění a ze všeho se stává kšeft...............

0 0
možnosti
RPFFF

Rudý přízrak fights for freedom

15. 4. 2010 12:51
hustim kolo

co to da, pac nehrozi, ze by to clovek nekde cvaknul. Ale teda kolik tam mam atmosfer nevim, asi si to budu muset nekdy zmerit. Nevim, ze by nekomu rupla duse kvuli prehusteni,to spis se zdeformuje rafek a muzete koupit novy kolo. :-/

0 0
možnosti
PP

individual

15. 4. 2010 14:16
Re: hustim kolo

Zdeformuje ráfek kvůli vysokému tlaku v duši ;-D?

Kupovat nové kolo kvůli zdeformovanému ráfku ;-D?

.

Pán se vyzná...

0 0
možnosti
J

Jan.Tleskac

15. 4. 2010 9:06
Huštění pneu

Možná že to není správné ale já hustím na těch 9 atm, vždycky. (hustilku mám s manometrem). Když tam mám těch 3,6 tak se na tom nedá jezdit. Mám cross. Vpředu 28-622, vzadu 32-622. Jezdím rekreačně a na sjezdech dávám bacha, držím kolo na brzdách. Zatím se nic nestalo ale rád bych si koupil pneu jaká by byla na vysoký tlak stavěná. Byl bych vděčen za tip.

Kdysi jsem jezdíval na galuskách a tam je běžné 10 atm. a hustí se až 16. To pak jede kolo samo avšak je to záležitost na silnice a tam už se při dnešním provozu nedá jezdit. Lze říct že mne auta vytlačila ze silnic na cross do přírody, takže silničku jsem již prodal a vyměnil za crossku. Taky na crossce se dá přejet po silnici ale už to není ono. Cross je určena pro lesní a polní cesty, občas nějaký nezpevněný chodník. Na off road to moc není. Co se týče pneu, podhuštěná jsou strašná dřina.

0 0
možnosti

Jeffer

15. 4. 2010 15:16
Re: Huštění pneu

Keď nie galusky, tak snaď plášťovky (napr. od Tufo), alebo tie galusky (sú aj pre MTB, o galuskách pre Cross neviem, ale sú zas aj pre Cyklokros a to by mohlo fungovať). Obávam sa, že na vysoký tlak pre rekreačné jazdenie nič nebude.

0 0
možnosti
PN

Ftipnejj

15. 4. 2010 6:39
servis

kola se vzdycky opravovala doma

0 0
možnosti
TK

Tomaskom

15. 4. 2010 0:44
No však kterej blbec

by su kupoval kolo v supermarketu pokud od nej ocekava vic nez jen popojizdeni po meste (i kdyz na to je zas lepsi nakej hnusnej starej krap kvuli zlodejum). Ja si teda servis delam sam, i s tim centrovanim se to obcas da, ale kdyz vidim ze nedosahuju idealniho vysledku (treba kdyz se me dostalo pod ruky brachovo kolo kde chybelo 12 špic;-D, nebo kdyz menim rafek), necham si to vycentrovat v servisu. 

Kdyz je kolo nekvalitni, sebelepsi opravar to (bez vymeny dilu) nespravi, a pokud se ty dily vymenuji, je ta oprava (casto po prvnich desitkach kilometru) vetsinou v souctu s cenou kola drazsi nez, rovnou koupit kolo kvalitni.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

OBRAZEM: Když příroda čaruje, vytváří i místa jako z jiné planety

14. dubna 2024

Při návštěvě těchto míst si budete klást otázku, zdali se pořád ještě nacházíte na Zemi, anebo už...