náhledy
Mozaika tvořená tisíci dlaždiček připomíná mihotavé odrazy světla pod vodní hladinou. Pro neapolskou stanici Toledo jí v roce 2012 navrhl výtvarník Oscar Tusquet Blanca.
Autor: Profimedia.cz
Výstup z pařížského metra ve stanici Palais Royal navrhl francouzský výtvarník Jean-Michel Othoniel. Hliníkovou konstrukci ověšenou skleněnými koulemi instalovali při stém výročí zprovoznění francouzské podzemní dráhy.
Autor: Profimedia.cz
Více než devadesát ze sta stanic metra ve švédském Stockholmu vyzdobila skupina 150 místních výtvarníků. Na snímku je vestibul hlavního nádraží T-Centralen.
Autor: Profimedia.cz
Barevnou stanici Olaias v Lisabonu otevřeli v roce 1998, kdy Portugalsko hostilo světovou výstavu EXPO.
Autor: Profimedia.cz
Stanice metra Plac Wilsona ve Varšavě je pojmenována po bývalém prezidentovi USA. Postavena byla v roce 2005.
Autor: Profimedia.cz
Beton a nerezová ocel dominují londýnské stanici Westminster, slavnostně otevřené pár dní před začátkem tohoto tisíciletí.
Autor: Profimedia.cz
Starý železniční vagon mizející pod chodníkem? Ve skutečnosti je to vchod do stanice metra Bockenheimer Warte ve Frankfurtu nad Mohanem, který navrhl architekt Zbigniew Peter Pininski.
Autor: Profimedia.cz
Symboly z doby Sovětského svazu zdobí strop moskevské stanice Komsomolskaja.
Autor: Profimedia.cz
Stanice ruského metra patří mezi světově nejpůsobivější. Na snímku je hala ve stanici Admiraltejskaja v Petrohradu.
Autor: Profimedia.cz
Metro v německém Mnichově se pyšní minimalistickou stanicí Westfriedhof.
Autor: Profimedia.cz
Výstupy z některých stanic metra ve španělském Bilbau navrhl slavný britský architekt Norman Foster.
Autor: Deibid, Creative Commons
Linku A pražského metra zdobí lisované hliníkové dlaždice. Interiér každé ze stanic má pak svou charakteristickou barvu (na snímku je stěna tunelu ve stanici Staroměstská).
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz