Na internetu se prodávají hlavně zájezdy last moment

V letních měsících zaznamenávají počítačové servery, které prodávají zájezdy, zájem především o zahraničí a cesty na poslední chvíli. Vyplývá to z ankety mezi zástupci vybraných serverů, které služby cestovního ruchu nabízejí. "Dá se říci, že v průběhu června lidé spíše objednávali standardní zájezdy a v červenci spíše zájezdy na poslední chvíli," uvedl Pavel Jaroš ze společnosti SHOPCENTER.CZ. Největší zájem je o zahraniční zájezdy. Vede Chorvatsko, Španělsko a Itálie. Měsíčně prodá SHOPCENTER.CZ zájezdy přibližně za 700.000 korun.

To, že v létě preferují uživatelé internetu takzvané zájezdy last moment, potvrdila také Jiřina Kavková z firmy AliaWeb.cz, která provozuje server Na.dovolenou.cz. "V prázdninové měsíce se zvyšuje zájem zejména o zájezdy na poslední chvíli," řekla.
Stránky na.dovolenou.cz zaznamenaly od svého spuštění v dubnu tohoto roku prodej zájezdů za více než 3,7 miliónu korun.
   

Objednání zájezdů přes internet nabízí také portál Atlas prostřednictvím stránek cestovani.atlas.cz. Zde se podle zástupců Atlasu měsíční prodej pohybuje kolem miliónu korun.
   

Zájezdy na internetu nakupují podle informací serveru TravelGuide lidé s příjmy vyššími než 15.000 korun. Jde o osoby spíše středoškolsky a vysokoškolsky vzdělané.