Diskuze
VIDEO: Elegantní dáma v letech. Lokomotiva 475.1 jezdila i v KLDR
Děkujeme za pochopení.
R15o36m86a30n 94J53e80s21c59h48k42e
Ve článku je více nepřesností. Lokomotivy této řady se vyráběly v letech 1947 až 51 - to jest 5 let. Do tendru se vešlo více než 11 tun uhlí , už podle označení 9 + 3 = 12 tun ale ve skutečnosti 15 tun.
Nízká čísla měla olejová ložiska a ty byl náročná na udržbu. Do čísla 55 byly na lopatu a topit na ní nebylo lehké. Od čísla 56 byly první naše lokomotivy s mechanickým přikladačem - štokrem. V Českých Budějovicích jim říkali "Štokry" na rozdíl od jíných míst, kde se tak říkalo řadě 556.0
Vysoká čísla byla na provoz výborná, valivá ložiska na nápravách a poslední čísla i na rozvodu.
Později se rekonstruovaly mechanické přikladače, dvojité komíny s dyšnou Kylchap.
Přerovští fířy s nima vozili rychlíky od Prahy až po Žilinu. Také rameno Bohumín - Břeclav. Byla velká rivalita mezi mezi Přerovem a Prahou střed/dnes Masaryčka.
To začalo už za 1.republiky, kdy první "Mikáda" 387.0 až do čísla 17 chodily z výroby do Přerova. Do Prahy přišlo první Mikádo 18 v roce 1933.
F43r58a20n48t53i78š74e40k 57M13a39t76ě53j89č93e80k
Jen škoda, že pan autor si plete sílu s výkonem!
F59r26a91n65t38i50š22e36k 36M53a14t63ě37j63č56e91k
Nebylo nad to zatáhnout za střevo a šoupátka Trofimov se rozskočily. Nato vyrazil kouř s párou komínem Kilchap. A štokr si vesele broukal a už se jelo.
Z74d26e74n48ě74k 22W58e82r69n61h80a74r59t
Ten typ dyšny se jmenuje Kychlap.
Ono je vůbec taky zábavné sledovat názvy lokomotiv napříč zemí. Šlechtična se tomu říkalo snad všude, ovšem kromě Jižních Čech. Tady se řadě 475.1 říkalo štokr, podle podavače. A všude jinde se štokr říkalo řadě 556.0 - jenže tady to byla bugatka..
T39o10m71á48š 61H43o55f76m14a17n
Myslím, že 475.1 je lokomotiva dvojčitá, nikoli dvouválcová. Detail, leč pro konstrukci parní lokomotivy podstatný.
D97a21v27i35d 70P75e30t49r82z84i77l73k28a
Mela by byt poze dvouvalcova. Taky me to prekvapuje, ale asi je to tak. Albatros byl trivalcovej.
D42a67g46m66a18r 94M76a69r46k76o92v23i13č90o87v11á
Je opravdu nádherná.
T23o45m97á21š 67H49o63r94á33k
Jinak z našich parních lokomotiv se mi úplně nejvíce líbí 387.0. Škoda jen, že žádná není v provozu.
T21o92m41á41š 91H74o64r65á81k
Neví někdo o 475.1142? Pamatuju ji z doby jejího nostalgického působení z Přerova, pak prý zmizela do depozitáře NTM do Chomutova. Když jsem tam jel ale v září na výlet, nebyla tam, i když na fotkách jen o pár týdnů starších, co jsem našel na webu, tam umístěna byla. Jak to s ní vypadá?
Z39d79e24n75ě47k 80W37e46r61n43h34a21r67t
Když jsem tam byl já, tak válečková šlechtična opravdu stála v Chomutově, dokonce byla i přístupná, byly tam schůdky to kuchyně. Ale párkrát jí přetáhli do Lužné na nějaké akce...
Z95d11e45n38ě53k 12D37u56f30e61k
Krásná mašina, jako model TT by se mi krásně vyjímala na mém kolejišti
Z17d85e47n97ě26k 83W30e87r29n70h22a53r19t
v modýlku to nevynikne. Na to se musí koukat z podhledu...
Z98d92e33n35ě84k 13W31e46r75n72h42a50r79t
Ach jo. Šlechtična je řada 475.1, máte to přehozené. Ty čísla mají přesný význam a dá se u nich ledacos vyčíst, dobře to pan Kryšpín vymyslel
M91a18r17t40i95n 63K46y32p33r
Pan Kryšpín to vymyslel dobře pro tehdejší dobu. Jenže prakticky všechny moderní elektrické lokomotivy mají v Kryšpínově označovacím systému parametry 499, takže nakonec byl před třiceti lety nahrazen současným víceméně nicneříkajícím.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu
Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku
Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií
Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....
To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů
Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Pěšky, na kole, po vodě. Horní Rakousko je utajený ráj nedaleko českých hranic
Premium Rakousko jsem dosud znala jen pod sněhem, bylo pro mě vždy osvědčeným lyžařským cílem. Zajímalo mě...
Prodej pozemku 2 782 m2, Nakolice
Nové Hrady, okres České Budějovice
3 338 400 Kč