Letos k nám přicestuje více zahraničních turistů

Cestovní kanceláře, které se zabývají pořádáním zájezdů do České republiky pro zahraniční klientelu, očekávají letos růst zájmu cizinců. Návštěvnost naší země pozitivně ovlivňuje informovanost cizinců, která přetrvala z loňské kampaně v souvislosti s akcí Praha - evropské město kultury. Přetrvávají nicméně obavy zahraničních hostů z okradení v Praze. Neuspokojivá zůstala i infrastruktura a kvalita některých služeb.

Počet cizinců, kteří do republiky prostřednictvím cestovních kanceláří cestují, přitom
podle Jaromíra Beránka ze společnosti Mag Consulting loni vzrostl asi o deset až 12 procent, což je v souladu se světovým trendem růstu turistiky. Také letos lze očekávat srovnatelný růst.
   

Navzdory novým možnostem zajišťování cest, které dává internet, přitom stále roste význam příjezdových cestovních kanceláří. Prostřednictvím internetu si totiž mohou zajistit například ubytování turisté, kteří cestují do ČR vlastní dopravou. V případě kombinace služeb - ubytování a letecké či železniční dopravy, však již jsou nabídky cestovních kanceláří zhruba o 15 až 20 procent levnější.
   

S Čedokem by Českou republiku v letošním roce mělo navštívit více než 180 tisíc
turistů, tedy minimálně stejný počet jako v loňském roce. Ke konci dubna Čedok obsloužil téměř 90 tisíc zahraničních klientů, což představuje mírný nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, řekl mluvčí Čedoku Petr Ulrych. Služeb Čedoku využívají turisté z celého světa, nejčastěji však z Německa, Rakouska, Francie, Británie, Švýcarska a Ruska. Významnou část tvoří také Italové, Nizozemci, Američané, Japonci a Skandinávci. Na poptávku po cestování do ČR bude mít podle Čedoku velký vliv především cenová politika, šíře nabídky, činnost zahraničních zastoupení firmy, ale také například aktivity České centrály cestovního ruchu.

Atis plánuje letos prodat asi 17 tisíc zájezdů zahraničním turistům, což ve srovnání s loňskem představuje nárůst o deset procent. Důvodem růstu je zvýšená spolupráce s partnery v Polsku, řekl obchodní ředitel Atisu Petr Krč. Již koncem dubna vzrostl
počet zahraničních turistů, kteří prostřednictvím Atisu cestovali do ČR o deset procent. Klienti Atisu jsou především z Polska, Německa, Rakouska, Maďarska či Litvy. Zájem zahraničních turistů o návštěvu ČR ovlivní jednak způsob nabídky pobytů v ČR u zahraničních organizátorů zájezdů, ale i snížení kriminality.
   

CK Fischer odmítla sdělit údaje o očekávaném počtu zahraničních turistů. Loni přitom prostřednictvím CK Fischer do ČR přicestovalo 15 tisíc zahraničních hostů. Klientela CK Fischer je především ze Španělska, Izraele, Itálie a Islandu. CK zajišťuje také veškeré turistické služby pro účastníky kongresů a konferencí z celého světa. Podle mluvčí Věry Kudynové mají zahraniční hosté zájem o Prahu, v poslední době však také o pobyty na horách, a to v zimě i v létě. Preferují také pobyty v lázních, navštěvují památky UNESCO, hlavně pražské památky s židovskou tématikou.

Negativní vliv na počet zahraničních turistů mohou mít jejich přetrvávající obavy z okradení, a to hlavně v Praze, dále nedostatečná infrastruktura a špatná úroveň poskytovaných doplňkových služeb mimo hlavní město.
   

Také menší CK očekávají růst zájmu zahraničních turistů o Českou republiku. Například CK Wicomt plánuje letos prodat asi 500 zájezdů pro zahraniční klientelu. Nárůst je přitom ovlivněn především zvýšenou marketingovou činností CK a reklamou. Do konce dubna CK obsloužila asi 200 zahraničních turistů.