Krkonoše lákají i zloděje aut

  12:37aktualizováno  12:37
Zasněžené hory nejsou jen rájem milovníků zimních sportů. Zimní sezonu v krkonošských lyžařských centrech si pochvalují také zloději aut, kteří si na přeplněných parkovištích snadno vyberou. Která lyžařská střediska patří k nejohroženějším lokalitám?

Do Krkonoš každoročně ze severních a středních Čech přijíždějí organizované skupiny zlodějů aut. Zaměřují se hlavně na luxusní vozy zahraničních turistů v hodnotě od půl milionu korun výš. Nepohrdnou však ani starší škodovkou. Zlodějům aut začíná sezona s prvním lyžařským víkendem a končí až v dubnu.

Zlodějské gangy řádí hlavně ve Špindlerově Mlýně, Peci pod Sněžkou, Janských Lázních, ale také Vrchlabí, Svobodě nad Úpou, Mladých Bukách, Žacléři a Trutnově.

Od loňského prosince do letošního března zloději v Krkonoších ukradli více než sedmdesát vozidel v hodnotě přes třicet milionů korun. Většinu odcizených aut se už nikdy nepodaří vrátit majitelům - končí neznámo kde.

Přestože východočeští policisté několikrát do roka dopadnou skupiny zlodějů aut působící také v Krkonoších, luxusní auta z parkovišť v horských střediscích stále mizí. Lze proto očekávat, že i tato zimní sezona se nebude lišit od předchozích. Největší zájem mají zloději už tradičně o volkswageny a škodovky.

Na krádežích aut se podle policistů většinou podílejí skupiny mužů ve věku do třiceti let, které mají zkušenosti s majetkovou trestnou činností. Členy organizovaných skupin jsou kromě organizátorů a zlodějů i automechanici, kteří vozidla rozebírají na náhradní díly nebo je připravují na legalizaci, nebo takzvaní tipaři. Ti tipují lokality vhodné ke krádežím. Zloději většinou dávají přednost velkým parkovištím, kde je pohyb podezřelých osob méně nápadný.

Zkušený zloděj se do auta dostane za několik vteřin a dokáže s ním odjet za pár minut. Stoprocentní ochrana proti zlodějům automobilů prakticky neexistuje, různými druhy zabezpečovacích zařízení je však lze od krádeže odradit.

Autoři: ,

Nejčtenější

Otužilci se vydali na Sněžku ve spodním prádle, dolů je snášeli záchranáři

Sněžka (ilustrační snímek)

Sedm lidí, kteří se rozhodli zdolat Sněžku jen ve spodním prádle, snesli zpět dolů polští záchranáři. Otužilci se na...

Lidé zámek nechtěli, obec ale odolala milionům z prodeje a vítá turisty

Obyvatelé Police zámek nejdříve v majetku obce nechtěli. Památka se však...

Referendum v polovině 90. let dopadlo v Polici na Třebíčsku jasně. Více než osmdesát procent obyvatel obce rozhodlo,...

Jeskyně i podzemní továrny. Výlet do zapomenutého Moravského Švýcarska

Františčina huť v Josefově

Nejenom nejhlubší, ale zřejmě i nejhezčí v celém Moravském krasu je údolí mezi Křtinami a Adamovem. Krása zdejší...

Zaniklé tratě v Česku. Dráha pod Lysou horou nedostala šanci na přežití

Poslední vlak projíždí kolem nádraží Ostravice Řečice 11. ledna...

Ve 14. dílu Zaniklých tratí se vydáme mezi strmé svahy Beskyd. Podíváme se na dráhu, která musela ustoupit přehradě s...

Od Kanárských ostrovů po Kuvajt. Prověřené tipy na zimní dovolenou u moře

Pláž Pearl Beach v centru izraelského Ejlatu

Podzimní plískanice a chladné prosincové dny vybízejí k „útěkům“ do teplejších krajin. Přinášíme prověřené tipy, kde...

Další z rubriky

Jeskyně i podzemní továrny. Výlet do zapomenutého Moravského Švýcarska

Františčina huť v Josefově

Nejenom nejhlubší, ale zřejmě i nejhezčí v celém Moravském krasu je údolí mezi Křtinami a Adamovem. Krása zdejší...

Český výletník: Neznámý budovatel a veselí kosmonauti jako umění v metru

Sousoší veselých kosmonautů u dnešní konečné stanice červené trasy C Háje

Všichni je míjíme bez povšimnutí. Přitom soubor sochařských plastik u stanic pražského metra patří mezi pozoruhodné...

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Dráhou přes údolí a hřebeny Krušných hor

Motorový vůz M 131.1513 ve stanici Vejprty na trati 137

Dnes po železnici projedeme trať 137 z Vejprt do Chomutova. Čeká nás 58 kilometrů dlouhá jízda liduprázdnou krajinou,...

Najdete na iDNES.cz